Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Mar 2002

Eggdrop problem

Jo jag har en eggdrop som jag kör på en gentoo maskin därav la jag det under UNIX - Övriga operativsystem osäker på om det blir rätt då det är själva eggdrop programet som kukar.

Jo, min eggdrop fortsätter att kicka folk för flood fast dom knappt floodat nått och jag har provat att ändra massor med inställningar inom flood men ingen skillnad varför håller den på så.

I configen står det att man ska ställa dom på 0:1 för att stänga av men det hjälper inte heller, den fortsätter kicka för flood.

flood-chan 0:0
flood-deop 0:0
flood-kick 0:0
flood-join 0:0
flood-ctcp 0:0
flood-nick 0:0

Har även det där i configen.

set global-flood-chan 0:0
set global-flood-deop 0:0
set global-flood-kick 0:0
set global-flood-join 0:0
set global-flood-ctcp 0:0
set global-flood-nick 0:0

Spelar ingen roll vad jag ställer in, nån som haft samma problem eller vet hur man fixar.

mvh, Jens

Intel I5 750|Corsair H80|Asus Formula III Maximus|8GB Standard DDR3|ASUS GeForce GTX 660 DirectCU II OC|OCZ Agility 3 120GB|5x1TB@RAID5|Fractal Design R3|XFX 750W PSU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jul 2001

Logga in via partyline och kolla vad du har för inställningar där (.chaninfo #chan), sen kan du ändra med .chanset #chan bla bla bla

Hej

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jun 2003

jag kör med

channel add #minKanal {
chanmode "+cnt"
aop-delay 5:15
flood-chan 0:0
flood-deop 0
flood-kick 0
flood-join 0
flood-ctcp 0
flood-nick 0
}

den har inte kickat någon fast en person råkade skriva 10+ st rader under en kort period.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Mar 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gribber
Logga in via partyline och kolla vad du har för inställningar där (.chaninfo #chan), sen kan du ändra med .chanset #chan bla bla bla

Tackar, det visade att det fortfarande var påslaget, men varför är det det då :/ . Aja det löste sig efter ha kört chanset grejjer

Men det sparades efter jag kört chanset också, finns det nå speciella kanal filer man ska ställa in i :/ t.ex som botnamn.users blir botnamn.channels för alla inställningar till kanalerna?

Intel I5 750|Corsair H80|Asus Formula III Maximus|8GB Standard DDR3|ASUS GeForce GTX 660 DirectCU II OC|OCZ Agility 3 120GB|5x1TB@RAID5|Fractal Design R3|XFX 750W PSU