Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljusdal
Registrerad
Jan 2004

Installera OS FRÅN hdd

Någon som har någon idé hur man skulle kunna installera ett OS direkt från hårddisken? Jag har suttit å kollat runt skitlänge, men jag hittar inget vettigt. Min dvd är liksom lite knepig, kan varken bränna eller läsa dvder vettigt (dvd-baserat OS). Och pengar till en ny var väl kanske inget man hade gott om för tillfället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
42
Registrerad
Maj 2004

Om du nämner vilket OS det är du tänker installera blir det ännu enklare att hjälpa dig. Om du verkligen inte vill säga det så får jag tipsa om att söka själv på om det går att intallera via nätverk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljusdal
Registrerad
Jan 2004

Det spelar ingen roll, för tillfället är det OS X (x86), men eftersom min dvd inte gillar mig nå vidare kanske det blir andra så småningom också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2003

Haha, har du tankat ner en kopia eller fått den på lagligt vis ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljusdal
Registrerad
Jan 2004

Det visste man inte, har väl kanske vanlig Mac OS X skiva liggandes här, vilket inte borde göra det så olagligt?

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ifrit
Det visste man inte, har väl kanske vanlig Mac OS X skiva liggandes här, vilket inte borde göra det så olagligt?

Jag vet inte om det är olagligt eller inte, men jag vet att det inte är tillåtet enligt §7 i våra regler.

*tråd låst*

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.