Permalänk
Melding Plague

Xbox 360 släppt

<font style="font-size: 10pt"><b>Xbox 360 släppt</b></font> <small class="small">tisdag 22 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Microsoft har nu släppt den nya konsolen Xbox 360 i USA, <a href="http://www.microsoft.com/presspass/press/2005/nov05/11-21Xbox..." target= "_blank">ivriga spekulanter</a> kunde köpa boxen och 18 utvalda spel en minut efter midnatt hos 4500 återförsäljare runt om i landet. Vi Européer får dock vänta tills den 2:a december, och ännu mer synd är det om japanerna som får köpa den först den 10:e december. Specifikationer är sedan tidigare redan känt.<br /><br />Om du bott under en sten det senaste halvåret kan du se hur den ser ut på den <a href="http://www.xbox.com/en-US/hardware/explorexbox360.htm" target= "_blank">officiella hemsidan</a>.<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Me so want... väntar dock till någon trevlig människa ha fixat så att man chipa den

Permalänk
Avstängd

behovet kryper fram.

Vad lär en rackare kosta?

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem

*Väntar på harayas inlägg"

Det är bara 10 dagar kvar för oss Nån som vill ta en Swec-match på PDZ nästa fredag?

Till han som skrev före mig: 3000kr för den utan hårddisk och med kontroll med tråd. 4000kr för den med hårddisk och trådlös kontroll + lite annat... Köp Premium (4000) om du ska ha en

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Den e för dyr, kör på min gamla xbox ett tag till

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
*Väntar på harayas inlägg"

Det är bara 10 dagar kvar för oss Nån som vill ta en Swec-match på PDZ nästa fredag?

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk
Medlem

Me want :]
Dock väntar jag nog till efter jul, med att köpa den.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Var förut bombsäker på att jag skulle inhandla en PS3. men efter Sonys senaste mupperier med rootkits och annan skit bleknar MS ondhet. Får se hur det blir, lär iaf vänta tills PS3 har släppts innan jag bestämmer mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamman
Var förut bombsäker på att jag skulle inhandla en PS3. men efter Sonys senaste mupperier med rootkits och annan skit bleknar MS ondhet. Får se hur det blir, lär iaf vänta tills PS3 har släppts innan jag bestämmer mig.

'

Det låter som om Revolution är bäst för dig Den kostar ju knappt nåt heller...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Stackars australiensarna som inte får den förän nångång i vår då

Edit:
2a mars tydligen
Källa

Permalänk

många som kommer sälja sin gammla xbox när den nya kommer? så man kan få tag i en begangnad billigt

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem

En kompis fick tag sätta sig ned med en för en vecka sedan och han bjöd in mig:D

Jag blev inte alls så imponerad först när spelade på hans 32" Widescreen, tyckte inte att spelen såg mycket snyggare ut än vad första Xboxen hade att erbjuda. Så jag föreslog att vi skulle ta den till vår andra kompis med LCD TV som är HD redy och det var som natt och dag. Som att gå från VHS till DVD.

Så ingen 360 för mig förrän priset på LCD TVs har gått ned.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

Tvspel.. mycket hett.

På 80-talet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
En kompis fick tag sätta sig ned med en för en vecka sedan och han bjöd in mig:D

Jag blev inte alls så imponerad först när spelade på hans 32" Widescreen, tyckte inte att spelen såg mycket snyggare ut än vad första Xboxen hade att erbjuda. Så jag föreslog att vi skulle ta den till vår andra kompis med LCD TV som är HD redy och det var som natt och dag. Som att gå från VHS till DVD.

Så ingen 360 för mig förrän priset på LCD TVs har gått ned.

Och om du tyckte att launch spelen var snygga på HDTV så ska du veta att de bara är uppiffade Xbox-spel. Tänk om man skulle få spela Oblivion på en 42" HDTV

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Om man köper en PS3 så kommer man ju iaf att kunna spela blueraydiskar, ingen HD-DVD på Xboxen suger.

Visa signatur

[AMD X2 5600+ @ 3GHz][8800 GTS 640MB @640/900][Creative X-FI Xtreme Music][1.5 TB Storage][24" LCD]

Permalänk
Medlem

Så alla som vill ha den här har HDTV eller liknande? är det inte så att, ifall jag inte mistar mig, Xbox 360s spel kommer se ut som skit/gammalt på vanliga CRT apparater med en låg upplösning på 600 någonting ? :S

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

De kommer inte att se skit ut. Inte tycker du väl att vanlig TV ser skit ut heller? Och jag kommer att byta mellan en 20" i mitt rum och en 28" widescreen i vardagsrummet

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

En STOOOOR fördel är att man kan koppla den till en vanlig datorskärm. Fast vafan, man har ju redan en dator, tycker man?

Jag väntar på Revolution.
Inte för att jag "hatar" Microsoft eller Sony, snarare för att jag tror på Nintendo's innovation. (Och ja, lite förkärlek till Nintendo.)

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoZzE
En STOOOOR fördel är att man kan koppla den till en vanlig datorskärm. Fast vafan, man har ju redan en dator, tycker man?

Jag väntar på Revolution.
Inte för att jag "hatar" Microsoft eller Sony, snarare för att jag tror på Nintendo's innovation. (Och ja, lite förkärlek till Nintendo.)

Har för mig att sådana adptrar brukar vara ganska dyra, om man nu inte är tillräckligt tekniskt lagd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
Har för mig att sådana adptrar brukar vara ganska dyra, om man nu inte är tillräckligt tekniskt lagd

adapter? är det inte dvi-utgång på boxen? tycker att de borde vara så eftersom den har HD-stöd..

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danneboy
adapter? är det inte dvi-utgång på boxen? tycker att de borde vara så eftersom den har HD-stöd..

http://anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=2611&p=2

Tveksamt, verkar som det bara finns en analog utgång, iallafall för tillfället...

Permalänk
Medlem

Längtar till PS3 har premiär.

Tror Xbox360 kommer floppa hårt.

Nintendos storhetstid var i mitten på 90talet så tror inte mycket på deras konsoll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thxsen
Längtar till PS3 har premiär.

Tror Xbox360 kommer floppa hårt.

Nintendos storhetstid var i mitten på 90talet så tror inte mycket på deras konsoll.

Varför skulle xboxen floppa? Med den hypen som är nu har jag svårt att se det...
PS3an däremot hoppas jag blir bojkottad av många + att den verkar vara ett h-vete att koda till...
Så tror nog den striden är långt ifrån uppgjord

Permalänk
Medlem

XBOX360 är så RUSKIGT handikappad utan DVI/HDMI! flera källor bekräftar ju nu att själva utgången inte verkar vara digital ens. Microsoft måste lösa detta för vad är HD-TV om man tvingas köra med rgb eller VGA... jag är besviken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av source
XBOX360 är så RUSKIGT handikappad utan DVI/HDMI! flera källor bekräftar ju nu att själva utgången inte verkar vara digital ens. Microsoft måste lösa detta för vad är HD-TV om man tvingas köra med rgb eller VGA... jag är besviken

Anledning #1 att man inte köper första versionen helt klart. Sen att nån shomme på MS sa "It will have digital support when it makes sense to" gör det inte bättre. Det finns alla anledningar i världen att ha det nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av source
XBOX360 är så RUSKIGT handikappad utan DVI/HDMI! flera källor bekräftar ju nu att själva utgången inte verkar vara digital ens. Microsoft måste lösa detta för vad är HD-TV om man tvingas köra med rgb eller VGA... jag är besviken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen

Anledning #1 att man inte köper första versionen helt klart. Sen att nån shomme på MS sa "It will have digital support when it makes sense to" gör det inte bättre. Det finns alla anledningar i världen att ha det nu.

Större delen av HD-appareterna i USA har inte HDMI eller DVI så dom tyckte väl att sådana kablar kan vänta tills det finns mer fabrikskapacitet, dom andra kablarna är nog bra mycket viktigare att ha tillgängliga nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Större delen av HD-appareterna i USA har inte HDMI eller DVI så dom tyckte väl att sådana kablar kan vänta tills det finns mer fabrikskapacitet, dom andra kablarna är nog bra mycket viktigare att ha tillgängliga nu.

Hmm jag kanske har uppfattat det fel, citerar ifrån Anandtech "Unfortunately in the first version of the Xbox 360, that AV cable port appears to be strictly analog. Microsoft has indicated that they may support HDMI at a later point in time, but that may require a new revision of the motherboard - assuming there is no digital video signal carried over the AV port."

Det verkar inte som om utgången är digital ens. Men igentligen har jag ingen aning ^^
Upplys mig!

Permalänk

Mammavarianten (Den stressade mammor köper till sina stackars barn i julklapp) för 3000:- är dumt att köpa. Vanliga paketet för 4000:- har hårddisk (999:-), kabel till HDTV och till "vanlig" tv (299:-), trådlös kontroll (100:-), Headset (199:-) och annan skivsläde. Utan hårddisk så kan du förövrigt inte spela gamla Xbox-spel (förövrigt funkar inte alla, utan bara dom mest kända och några till).

Ett normalt 360-paket ser ut såhär: (Taget från webhallen.com)
Vanliga versionen (Premium är vanliga) - 3995:-
Handkontroll utan sladd - 479:-
Xbox Live Gold 12mån - 599:-
Project Gotham Racing 3 - 649:-
Perfect Dark Zero Black Edition - 739:-

Total: 6461:-
Vill du slippa nätverkskablar, så måste du KÖPA TILL Wlan-stöd via USB, för 799:- total 7260:-

Med frakt via postförskott går det på 6610 / 7409:-

Nåja, då får du åtminstone två spel och headset samt en konsol som är minst lika kraftfull som en dator för 10.000:- men det är ungefär allt.

Själv kommer jag eventuellt köpa en konsol om två-tre år, då man kan få tag på den för en tusenlapp och spelen för tvåhundra. Finns ingen anledning att köpa den i början, bortsett från att den råkar vara mycket kraftfull.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Herredjävlar vad dyra spelen är. Kommer aldrig köpa en 360 om jag ska betala mer än 600kronor för ett spel, aldrig.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

PGR kostar 549:- hos www.Dustinhome.se

Perfekt Dark i nån tinbox för 599:- medans den vanliga versionen kostar 549:-

Fast dom har ju en del spel som är dyrare, som COD2, Q4, Gun mm för 699:-

Har beställt en premium från dom, kanske man ska köpa spelen där med?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen

Hmm jag kanske har uppfattat det fel, citerar ifrån Anandtech "Unfortunately in the first version of the Xbox 360, that AV cable port appears to be strictly analog. Microsoft has indicated that they may support HDMI at a later point in time, but that may require a new revision of the motherboard - assuming there is no digital video signal carried over the AV port."

Det verkar inte som om utgången är digital ens. Men igentligen har jag ingen aning ^^
Upplys mig!

Anandtech säger ju att det bara verkar som det. MS har sagtatt DVI/HDMI kommer så då får man ju anta att även första revisionen klarar det, något annat vore ju bra korkat, skulle leda till en massa förvirring och arga kunder.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Mammavarianten (Den stressade mammor köper till sina stackars barn i julklapp) för 3000:- är dumt att köpa. Vanliga paketet för 4000:- har hårddisk (999:-), kabel till HDTV och till "vanlig" tv (299:-), trådlös kontroll (100:-), Headset (199:-) och annan skivsläde. Utan hårddisk så kan du förövrigt inte spela gamla Xbox-spel (förövrigt funkar inte alla, utan bara dom mest kända och några till).

Ett normalt 360-paket ser ut såhär: (Taget från webhallen.com)
Vanliga versionen (Premium är vanliga) - 3995:-
Handkontroll utan sladd - 479:-
Xbox Live Gold 12mån - 599:-
Project Gotham Racing 3 - 649:-
Perfect Dark Zero Black Edition - 739:-

Total: 6461:-
Vill du slippa nätverkskablar, så måste du KÖPA TILL Wlan-stöd via USB, för 799:- total 7260:-

Med frakt via postförskott går det på 6610 / 7409:-

Nåja, då får du åtminstone två spel och headset samt en konsol som är minst lika kraftfull som en dator för 10.000:- men det är ungefär allt.

Själv kommer jag eventuellt köpa en konsol om två-tre år, då man kan få tag på den för en tusenlapp och spelen för tvåhundra. Finns ingen anledning att köpa den i början, bortsett från att den råkar vara mycket kraftfull.

Nej, ett normalt 360-paket är 3995+ett spel, extra kontroller och fler spel köper man när man tröttnat. Om man vill ha Live betalar man hellre per månad. Och självklart får man köpa till wlan, en spelkonsoll står för det mesta parkerad på ett ställe, helt onödigt att köra med WLAN då, det leder bara till dålig hastighet, dålig säkerhet och är inte särskilt pålitligt, dom flesta vill köra med kabel.