Permalänk
Medlem

mp3 program till IRIX

Tjenare, jag har kommit över några av försvarets gamla SGI: Iris Indigo och funderar på att ha någon av dem som en musikspelare. Men jag tror att endast irix (version vet jag inte) fungerar. Men skulle ändå vilja ha ett program som spelar mp3 låtar och helst i textläge eftersom jag ska köra den via ssh eller telnet om det nu fungerar. Har inte startat dom hemma än...

Visa signatur

Hemsida: Alley.se

Permalänk

Har ingen idé men en textmp3 som är bra till *nix är mp3blaster
http://www.stack.nl/~brama/mp3blaster.html
du kan ju alltid testa det

Permalänk
Hedersmedlem

mpg123 och mpeg3play fungerar.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

jag körde mpg123, men det var mer för jag ville fjärrstyra..

Har du kollat på SGI's freewaresite ?

http://freeware.sgi.com/

Hittade en hel hög spelare efter typ 10 sekunder bland annat xmms.

Dessutom kan du installera dom online via web och allt, iaf om du har tillräckligt modern IRIX.

Visa signatur

AmigaOS <> IRIX <> Solaris <> Linux <> HP-UX <> OpenBSD

Jag kör min 2.4Ghz speldata i 3.67Ghz. Min riktiga dator kör 68060-60 i 50Mhz.

Permalänk
Medlem

MPD med nåt frontend kan ju också vara ett alternativ.

Permalänk
Medlem

okej, jag tror inte den är alltför modern.. kolla galleri har bild på indigon iaf.. fungerar xmms i textläge då? eller går det att styra den via webgränssnitt eller något?

Visa signatur

Hemsida: Alley.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamman
MPD med nåt frontend kan ju också vara ett alternativ.

Njae, då det (mig veterligen) inte finns någon port till IRIX så fungerar inte det så bra.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Inaktiv

Re: mp3 program till IRIX

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lindZtr
Tjenare, jag har kommit över några av försvarets gamla SGI: Iris Indigo och funderar på att ha någon av dem som en musikspelare. Men jag tror att endast irix (version vet jag inte) fungerar. Men skulle ändå vilja ha ett program som spelar mp3 låtar och helst i textläge eftersom jag ska köra den via ssh eller telnet om det nu fungerar. Har inte startat dom hemma än...

Du kanske skall kolla på NetBSD/sgimips om du inte hittar någon bra spelare till IRIX. De verkar ha stöd för en del varianter av Indigo.

Mina 5 cent...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Njae, då det (mig veterligen) inte finns någon port till IRIX så fungerar inte det så bra.

Aha, antog helt rått att det var portat...

Permalänk
Medlem

Får kolla på NetBSD och så hehe, har man tur så fungerar något roligt program...

Visa signatur

Hemsida: Alley.se