Enkel fråga om inloggningsskärm

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

Enkel fråga om inloggningsskärm

Jag är helt färsk när det gäller linux så ni får ha lite överseende.

Jag har installerat ubuntu och tänkte byta tema på den fula inloggningsskärmen.
Visst de förinstallerade teman som finns till inloggningsskärmen är ju lätta att byta till. Men när jag skall installera ett nytt tema så har jag inte hittat hur jag skall göra än.

Att installera ett vanligt tema var ju enkelt, man kopierade ju bara mappen med temat som jag laddat ner till mappen .themes. Lätt som en plätt! Gissar att det är lika lätt med inloggningsskärmens tema fast vilken mapp skall jag lägga den i?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003

ladda hem themes i .tar format eller dylikt och dra dom till fönstret där du ändrar theme.. har för mig att det var så med gdm men är inte säker...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/null
Registrerad
Feb 2004

kör sudo gdmsetup och välj Installera nytt tema eller dyl. Sen är det bara bläddra fram till den tar.gz fil som innhåller temat.

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
ladda hem themes i .tar format eller dylikt och dra dom till fönstret där du ändrar theme.. har för mig att det var så med gdm men är inte säker...

Ah! Varför skall jag krångla till allting? Det var ju enklare än vad jag trodde. Jag höll på och packade upp filerna och grejade. Det var ju bara att köra tarfilen direkt. Jaja, ursäkta att jag spammar ner forumet med en skittråd.

Edit : Aj då den här nooben ropade hej lite för tidigt.
Det såg bra ut till en början eftersom man fick se en liten preview på temat innan jag loggade ut för att testa. Troligtvis är det fel version eller nått på de teman jag har laddat ner, för inloggningen krashade när jag startade om. Jaha, får titta mer på det imorn. :-/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003

Hehe nån annan n00b lär ha nytta av detta, spam is good for you