Permalänk
Medlem

A-DATA 1024Mb

Duger denna för spel och klockning om man köper 2x1024?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=1024DDR2AD53...

Permalänk
Medlem

det gör den nog. vad jag hört så skall a-data vara ganska bra. funderar på att köpa det jag också.

Permalänk
Medlem

Dom minnena var välldigt bra att klocka med förr, jag kör med dom nu och kan nästan inte klocka dem alls.
Dom har bytt chip på dem så det är därför det blivit lite skillnad med klockningen.

Jag har ett gamalt 1024mb minne från adata som jag kunde klocka till 436mhz men mitt nya kan jag bara klocka 412mhz så det är lite skillnad.

Men kör du med divider så är det ingen fara.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

okej grabbar, tack då vet jag det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Dom minnena var välldigt bra att klocka med förr, jag kör med dom nu och kan nästan inte klocka dem alls.
Dom har bytt chip på dem så det är därför det blivit lite skillnad med klockningen.

Jag har ett gamalt 1024mb minne från adata som jag kunde klocka till 436mhz men mitt nya kan jag bara klocka 412mhz så det är lite skillnad.

Men kör du med divider så är det ingen fara.

Det Zlatko länkar till är ju DDR2 minnen....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Det Zlatko länkar till är ju DDR2 minnen....

Det är det ju, jag såg fel sorry...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

hur är det igentligen med am2 kommer 667mhz vara standard som 400mhz är nu? eller klarar man sig på 533mhz?