Behöver hjälp med enkelt script (?)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2002

Behöver hjälp med enkelt script (?)

Skulle behöva hjälp om någon kunde skapa ett enkelt script eller liknande.
Jag har lite problem när jag ska spela i linux för jag har 2 st skärmar (TwinView) vilket gör alla spel (förutom q3) helt muppiga, kort sagt så hamnar dom inte på någon skärm så jag kan se.
Har inte hittat någon bra lösning så jag tänkte göra det så enkelt att jag använder 2st xorg.conf och växlar mellan och det vore fint om någon kunde göra 2 st små script (eller liknande) så jag enkelt kan klicka genom att växla mellan dom.

Det ska se ut något sånhär på ett ungefär, väldigt enkelt:
cp /etc/X11/xorg.conf.dual /etc/X11/xorg.conf
*starta om x*

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Nov 2002

#!/bin/bash
cp /etc/X11/xorg.conf.dual /etc/X11/xorg.conf
killall xorg
sleep 5
startx

nått sånt kanske

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/null
Registrerad
Feb 2004

Annars kan du ju starta en helt ny X-server endast för spel med en annan config. Så slipper du nått ful hack-script och så kan du smidig växla mellan Spel och Desktop med ctrl+alt+f7/f8
http://xgame.tlhiv.com/

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2002

The-Copy:
tackar, ser väldigt bra ut Ska testa ifall Lunkes förslag inte funkar.

Lunkes förslag verkade dock lite mer intressant, ska prova om det är något att ha

edit.
Någon som vet hur jag bestämmer vilken skärm nya x-servern ska starta på?
Den startar nämligen på fel skärm just nu :/

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."