Microsoft letar partner för att bygga PDA-telefon under $300 USD

Permalänk
Melding Plague

Microsoft letar partner för att bygga PDA-telefon under $300 USD

<font style="font-size: 10pt"><b>Microsoft letar partner för att bygga PDA-telefon under $300 USD</b></font> <small class="small">lördag 10 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Enligt <a href="http://digitimes.com/systems/a20051209A2005.html" target="_blank">Digi Times</a> planerar Microsoft att samarbeta med Taiwanesisk tillverkare av handhållna produkter för att tillverka en PDA-telefon som kostar under $300 USD. Detta som ett led att expandera sin del av den globala operativsystemsmarknaden för mobila enheter. Digi Times skriver att det dock är svårt för tillverkarna att kapa kostnaderna, men enligt ett Taiwanesiskt företag kan det kan ta två år för en tillverkare att producera en sådan produkt.
<br />
<br /><i>”Most Taiwan makers generally support Microsoft’s plan to optimize its mobile operating system, but they said there still is a long way to go before the software vendor and local handset makers can jointly bring down overall production costs for PDA phones.”</i>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

MS börjar mer och mer likna Umbrella Corp från Resident Evil.... Snart kommer vi se liknande reklam som de vi fick i filmerna

Permalänk
Avstängd

Hoppas det kommer överhuvudtaget, nöjd med min PDA med Pocket PC 2003.. saknar dock telefon i den :), eller liknande funktioner i telefonen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

...eller varför inte Weyland-Yutani Corporation?

Permalänk

Fattar inte idén.

En bra PDA har idag inte gjorts. för långsamma och begränsande. så att bygga en lågpris PDA känns misslyckat. Gör en som kan locka köpare istället...

Gör en med wlan, gps, rejält med utrymme och en som har prestanda till det och lite mer. Dagen då det finns sådanna så skicka köp-länken till mig.

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

Fast varje gång man ska starta den ska den valideras mot windows update och tanka säkerhetsfixar innan den går igång...

Visa signatur

En rondell är inget farthinder, det är en utmaning...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
Fattar inte idén.

En bra PDA har idag inte gjorts. för långsamma och begränsande. så att bygga en lågpris PDA känns misslyckat. Gör en som kan locka köpare istället...

Gör en med wlan, gps, rejält med utrymme och en som har prestanda till det och lite mer. Dagen då det finns sådanna så skicka köp-länken till mig.

Håller med dig, för lite prestanda för så jäkla hög pris.
Dock så duger min Ipaq 17xx till det jag använder den till, fast ibland saknar man lite ändå

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
En bra PDA har idag inte gjorts. för långsamma och begränsande.

Detta är ju helt fel. Det finns flertal handdatorer med riktigt bra prestanda. Uppgifter som de i huvudsak är ansedda att klara fixar de utan problem. Villka begränsningar är det du talar om?
Prestanda är dessutom ett relativt uttryck, så vad använder du som referens när du gör dina påståenden?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

varför inte göra en telefon med PDA?, OPS det finns visst redan !. marknaden har för många likadana produkter

Permalänk
Avstängd

Microsoft letar partner för att bygga PDA-telefon under $300 USD

Till de fattiga i 3:e världen tro?

Vad kan skillnaden vara mot ex en p910i?

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem

Samsung, Motorola, HTC, Mitac har ju redan gjort flera handdatorer med windows och som man kan ringa med :s