AMD släpper duellfilm

Permalänk
Melding Plague

AMD släpper duellfilm

<font style="font-size: 10pt"><b>AMD släpper duellfilm</b></font> <small class="small">tisdag 13 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Vi har tidigare skrivit om att AMD gärna vill <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=526345">duellera</a> med Intel om vem som har den bästa dual core-processorn. Intel ville inte ställa upp så nu har AMD skapat en liten film där de själva prestandatestar Opteron mot Xeon. Resultatet i filmen ska givetvis tas med en enorm skopa salt eftersom den kommer direkt från AMD:s marknadsföringsavdelning. Dock är det ju alltid roligt att se processortillverkare prestandatesta deras egna produkter.
<br />
<br />Se filmen hos <a href="http://enterpriseevent.amd.com/amd_05e4/dcdvideo/" target="_blank">AMD</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

cool
källkritiskt sett totalt otrovärdigt men ändå kul
När Intel inte vill leka tar man saken i egna händer... fast då kan ju inte heller intel klaga på att det är felaktigt genomfört, eftersom de själva avsagt sig möjlighten att se till att det blir rätt... hehehe

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Hehe gillar den bilden i början där en Amd processor står i en boxningsring.
Kul film förövrigt.
5/5

Som man säger All-In

Permalänk
Medlem

Moget

Visa signatur

DFI Lanparty SLI-DR AMD64 3000+@ 2.5Ghz Twinmos Speed Premium BH-5 @ 1.5-2-2-2 (235Mhz)
Powercolor x800GT

Permalänk
Medlem

Så jävla kaxiga dem är :D:D

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Vilken slö server... Om de nu har så snabba processorer borde det gå snabbare.

Permalänk
Medlem

Haha, underbar film ju

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

haha kul att AMD mobbar intel. intel ställar nog snart upp när dom ser denna filmen

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Någon som kan länka direkt till filmen?

(Alternativt säga mig varför jag inte kan kolla på film via browsern sedan jag installerade Firefox 1.5?)

Permalänk
Medlem

hahaha de båda kommentatorerna verkar fatta noll av vad de pratar om

AMD har verkligen sänkt sig i mina ögon iom den här filmen.

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk

Kul nyhetsprogram.
Nån mer än jag som tyckte den rakade killen hade extremt utskjutande haka ibland?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akius
Någon som kan länka direkt till filmen?

(Alternativt säga mig varför jag inte kan kolla på film via browsern sedan jag installerade Firefox 1.5?)

Jag kör med Firefox 1.5 och det gick utmärkt att kolla på filmen.

Permalänk
Medlem

HAHAHA... fan vilken cool video.. varför har vi inget sånt tv program på SVT1/2.. hur mycket bättre hade inte statlig television helt plötsligt blivit då...

OfT: Har också FF, funkar hur bra som helst att se videon

Permalänk
Medlem

Haha, vilket lol. Kommentatorerna som satt vid ringen va ju hur sköna som helst
Kanske inte den mest seriösa PR-kampanjen som man kanske förväntar sig från ett sånt stort bolag men ack så roligt det är iaf Men det krävs väl lite extra för att få Intels position på servermarknaden att börja knaka i fogarna

Permalänk
Medlem

Klockren!

Så man marknadsför saker:)

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem

hakan på flintkillen hade en haka längre än Jay Lenos

Permalänk
Medlem

HEHE.. såg ni alla slutet? Fan coolt ifall Dell vågar ta fighten mot Sun

Permalänk

filmen var ju ett skämt

Permalänk
Medlem

mm verkligen. Lite löjligt av AMD och hålla på såhär.

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem

oseriöst av amd tycker jag.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk

coolt! widesceen me ju

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
mm verkligen. Lite löjligt av AMD och hålla på såhär.

Håller med. Tappade respekt hos mig nu ialla fall....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

skönt med Sun som utmanar dell, hatar dells jävla skit datorer. Köp dyrt få skit liksom.

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem

*#!¤ vad sugen jag blev på min Opteron nu som jag beställt, väntar och hoppas på att min 148 ska komma

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Håller med. Tappade respekt hos mig nu ialla fall....

lite löjligt att hålla på som ni håller på. Var förmodligen menat som en kul sak men ni har Intel så kan förstå att ni blir sura

Varför måste AMD vara seriösa när Intel inte vill vara seriösa o bara fly undan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rysstjoff
lite löjligt att hålla på som ni håller på. Var förmodligen menat som en kul sak men ni har Intel så kan förstå att ni blir sura

Varför måste AMD vara seriösa när Intel inte vill vara seriösa o bara fly undan

Håller med. Enda oseriös företaget här är Intel som inte ens vågade ställa upp på en liten tävling

Permalänk

I mina ögon har AMD nu officiellt blivit större. Dom visar ju att dom har hurmo iallafall.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem

Tycker inte det kan klassas som oseriöst att inte ställa upp. Båda företagen tillverkar processorer, varför inte koncentrera sig på sina egna processorer, och sitt varumärke istället för att utmana Intel. Visst det är fräckt av dom och göra så, och visst vill vi alla se Intel ställa upp. Men om Intel nu inte vill ställa upp så behöver det inte klassas som ett oseriöst svar från dom, utan helt enkelt smart affärsmässigt, med tanke på att Intels cpuer är sämre än AMDs på alla möjliga punkter för tillfället.

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Avstängd

Men helt ok om ökända "Toms"(intels lilla h*ra) skulle gjort den?

Men som sakt så är denna jämförelse lika seriös som "toms" men skilnaden är att "toms" är köpta/intelfanboys

Är varken AMD eller Intelfanboy själv, avskyr bara falskspelare

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Testpilot

Från AMD:s sida

Citat:

Top 10 Reasons Intel did not Participate in the Dual-Core Duel
10.Tried to follow their own roadmap to get to the duel
9.Decided to take the "front-side bus" to the duel; got stuck in a bottleneck
8.The "Intel Inside" stickers they used to package the cores together keep melting
7.Too busy rearranging the deck chairs on the Itanic
6."Hey, we don't expect anyone to actually buy these things!“
5.Didn't want to compete when they realized that the duel would involve actual "rules" of fair competition
4.They couldn't get a permit from the fire department to emit thatmuch heat
3.No systems available yet --protective clothing used by manufacturers only safe for up to 149 watts
2. Dell told them they weren't allowed to participate
And the number one reason Intel didn’t accept the dual-core duel:
1. Moore's Law has been replaced by "Paul's Paradox": the number of canceled products per year at Intel will double every year after the introduction of the AMD Opteron™processor.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]