Hur ett moderkort fungerar

Permalänk
Melding Plague

Hur ett moderkort fungerar

<font style="font-size: 10pt"><b>Hur ett moderkort fungerar</b></font> <small class="small">tisdag 20 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Ars Technica har skrivit första delen i en serie om hur ett moderkort fungerar. I den första delen går de igenom de grundläggande frågorna som moderkortets funktioner, layout och olika komponenter som finns på ett moderkort. Bland annat går de igenom hur nordbryggan fungerar och vilken funktion den har.
<br />
<br /><i>” The motherboard is perhaps the least glamorous part of the personal computer. Video cards and CPUs all have their die-hard partisans and their benchmark bakeoffs, but a motherboard purchase is less often a matter of fanatical loyalty than it is one of rational cost/benefits/features calculations. Still, the motherboard is the part of the computer that all of the other components plug into, and as the foundation of an upgradable DIY system, it's a choice that demands a certain amount of patient research from the system builder.”</i>
<br />
<br />Läs artikeln hos <a href="http://arstechnica.com/articles/paedia/hardware/mobo-guide-1...." target="_blank">Ars Technica</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jo det brukar ju vara så att folk bara kollar. pci-express, agp, minnesplatser och hastighet, och vilken typ av processos som passar.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1