Lösning till er som köpt billiga 1024 High-dens. minnen på ebay!!!!!

Permalänk
Testpilot

Hmm jag har ju VIA KT600, ska minnena altså funka direkt med mitt moderkort utan att jag behöver programera nånting?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem

japp!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Skulle det gå att programmera olika stickor (ej matchade par) minnen så att dom ser likadana ut och går att köra i dualchannel på detta sätt??

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk

teoretiskt sett så borde det funka men i praktiken kommer du nog få det svårt att lyckas med det.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
japp!

Det var som fan, det funkar i mitt gamla moderkort men inte i dagens nya altså, vad skumt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Det var som fan, det funkar i mitt gamla moderkort men inte i dagens nya altså, vad skumt

det mesta i dagens datorer är skumt

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan

*.VIA P4X266A,
*.VIA KT266/333
*.VIA KT600
*.VIA PT800
*.SIS 645
*.SIS 648
* 648FX
*.SIS 746FX
* KM400
* K8T800
* KT 880
* KT 400
* KT 400A
* SIS 661FX
* SIS 655
* SIS 650GX
* SIS 650
* NFORCE 250GB

jag har VIA K8T800Pro kommer det att funka då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bara som en liten validering till det som stod i länken till [H]ard-forumet.

Pseudonymen [N]ex på [H]ard är = [N] på Sweclockers, dvs undertecknad.

Mina original SMB-dumpar var exakt likadana som Gigge's "original", använde därför hans "working" rakt upp och ner istället för att trixa själv. Kört två veckor stabilt nu med 2x1024 i dual channel med de minnen som mitt Asrock dual sata tidigare bara ville erkänna som 2x512. Har inte pressat minnena något så vet ej om de tål någon oc, just dessa minnen ska bara tuffa stabilt i tjejens dator så jag är nöjd som det är nu när de klarar original med full kapacitet.

Hur som helst, suveränt progg för de som redan sitter med sådana här HD minnen och inte kan använda dem fullt ut. Jag skulle dock inte rekommendera någon som inte vet exakt vad de gör att ge sig in i det här med noname HD-minnen. Skippa istället ett par fyllor och köp riktiga minnen från början, det betalar sig nog i längden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan

Known to work with:

*.VIA P4X266A,
*.VIA KT266/333
*.VIA KT600
*.VIA PT800
*.SIS 645
*.SIS 648
* 648FX
*.SIS 746FX
* KM400
* K8T800
* KT 880
* KT 400
* KT 400A
* SIS 661FX
* SIS 655
* SIS 650GX
* SIS 650
* NFORCE 250GB

Var har du fått denna lista från?

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [N]
Bara som en liten validering till det som stod i länken till [H]ard-forumet.

Pseudonymen [N]ex på [H]ard är = [N] på Sweclockers, dvs undertecknad.

Mina original SMB-dumpar var exakt likadana som Gigge's "original", använde därför hans "working" rakt upp och ner istället för att trixa själv. Kört två veckor stabilt nu med 2x1024 i dual channel med de minnen som mitt Asrock dual sata tidigare bara ville erkänna som 2x512. Har inte pressat minnena något så vet ej om de tål någon oc, just dessa minnen ska bara tuffa stabilt i tjejens dator så jag är nöjd som det är nu när de klarar original med full kapacitet.

Hur som helst, suveränt progg för de som redan sitter med sådana här HD minnen och inte kan använda dem fullt ut. Jag skulle dock inte rekommendera någon som inte vet exakt vad de gör att ge sig in i det här med noname HD-minnen. Skippa istället ett par fyllor och köp riktiga minnen från början, det betalar sig nog i längden.

jo, man ska nog inte leka med SPD-värdena alltför mkt.

Dock var mina också väldigt lika de som stod i tråden på H (sånär som på 4 Hex-par).

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

har beställt ett par minnen ett par gånger faktiskkt från eBay, betalat runt 200:- - 400:- för 1Gb Corsair CL2.5. Kan varmt rekomendera minnen från säljare på eBay.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk

Vilka timings är det på:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=6832218366...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
har beställt ett par minnen ett par gånger faktiskkt från eBay, betalat runt 200:- - 400:- för 1Gb Corsair CL2.5. Kan varmt rekomendera minnen från säljare på eBay.

Har du någon länk?

Permalänk
Medlem

Det är 3-3-3-8 i 200 Mhz, men jag kör mina på 2.5-3-3-8 just nu iaf, har inte testat lägre.

Permalänk

Blir mer och mer sugen på att tjacka minnerna, grymt billigt! får väl göra det efter den senaste lönen

Permalänk
Medlem

går minnena i 1T?
och någon får allt testa om det går att få upp hastigheten i över 200MHz, om de är glada i spänningar och allt sånt som vi nördar vill veta om ett par minnen

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk

ska kolla det så fort jag får hem mitt par. Förhoppningsvis nu i veckan.

Permalänk

Hmm detta verkar mycket skumt, har ni testat att minnet verkligen går att använda? Skillnaden mellan dem är ju att dem adresseras helt annorlunda, serial precence detect är ju bara ett sätt för minnena att tala om för datorn vad dem ÄR.

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henry Rollins II
Hmm detta verkar mycket skumt, har ni testat att minnet verkligen går att använda? Skillnaden mellan dem är ju att dem adresseras helt annorlunda, serial precence detect är ju bara ett sätt för minnena att tala om för datorn vad dem ÄR.

En jävligt intressant tanke. Hur testar man att allt minne verkligen är där? Skulle gissa på att bios, windows, cpu-z m fl läser informationen i minnenas SPD, eller? Är det möjligt att programmera om en "äkta" 512a så den visar 1024?

Visa signatur

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m

Permalänk

En gammal goding är ju just att felprogrammera SPD och sälja tex PC2700 minnen som PC3200 minnen.

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem

Hänger inte riktigt med här...
Vad är det för skillnad på hig density minnen och vanliga??

Ska jag tjacka ett par (2x1024) på ebay eller ska jag köpa ett par på komplett http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=309659 och betala 1000 kr mer?
Ska ha minnena till min ny inköpta opteron 144 och har ej bestämt vilket moderkort.

Visa signatur

Opteron 144, 2GB TwinMos, X800GTO2, ASRock Dual

Permalänk
Medlem

Man kan ju testa och köra ett benchmark med ett vanligt 512 och sen med ett brännt 1024 och se om det är någon skillnad. Jag är själv väldigt sugen på att köpa ett par, det värsta blir ju att man får två stycken 512 mb stickor för en tusing. Det är ju inte jättedyrt det heller.

Permalänk

Nån borde testa så att det verkligen är 1024mb minne och inte bara står att det är det. Testa med nåt program som använder mkt minne (tror man kan välja i memtest86 hur mkt minne den ska använda). Verkar ju riktigt bra det här. Är ju lätt värt att köpa nya minnen om det fungerar!

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

När man läser i tråden som länkades till så verkar det som om inte riktigt alla får sina att fungera.

Permalänk

Gissningsvis funkar ju åtminstone 512Mb iallafall..men vad som händer sen när man går över det blir spännande. Dom flesta har väl köpt 2 x 1gig, prexis som jag har, men det är inte ofta man går över en gig i verklig använding.

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem

Ja, det vore ju väldigt synd om man köpt 2x512MB uberbudgetminne för 525kr styck. Man får väl i så fall försöka kränga skiten på tradera för en 4000-5000kr, vilket inte vore ett alltför otroligt pris där.

Skulle ni som har de här minnena kunna testa om det verkligen är 1GB, och inte bara "står" att det är så. Bra att veta för de som tänker köpa, och för oss som redan gjort det, så kan vi sova lite lättare fram tills vi fått dem, alternativt gråta en skvätt nu och sedan fortsätta med livet.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Medlem

4 gig på 2 stickor:S

hehe tror att mitt moderkort stöder max 3 gig

finns de inte i sverige..gillar inte handla utomlands

har ett chipset via Pt800 kommer det funka tro?

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara för mig som är lite daft vad fan detta handlar om?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Och dessa presterar hur?

Visa signatur
Permalänk

Jag skulle vilja ha en verifikation på att det faktiskt går att utnyttja det "frigjorda" utrymmet.

Visa signatur

P5B-VM, E6400, XMS2 2048MB 800mhz, Sapphire X1900GT, Antec FUSION

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErnstVogel
Jag skulle vilja ha en verifikation på att det faktiskt går att utnyttja det "frigjorda" utrymmet.

köp ett par och testa då!
näe men jag får hem mitt par förhoppningsvis denna vecka (någon som vet hur snabba fastmemoryman är på leverans?) och då kan jag svara på om det blir en faktisk prestandaökning eller om det bara är sminkat, så att säga.