Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Fragge.
Var man än ser sig i forumet så verkar "nocturno" bara gnälla. Se till och överför något positivt från hjärnan till fingrarna til nästa inlägg, tycker jag iaf

Visa gärna en tråd jag klagat i som INTE är skriven av denna trådens författare. Inte mitt fel att trådskaparen skriver så dumma trådar att man bara måste spy ur sig lite i sina svar.

Visa signatur

A64 3500+ | DFI LP NF3 Ultra-D | 1024MB | 120GB | TruePower 480W | 6600GT 256MB | SB Audigy | Copperhead | G15
AMD Athlon64 X2 4600+ säljes! http://marknad.sweclockers.com/visa_annons.php?aid=31316

Permalänk

Detta var ganska kul att läsa. "Om man bara sköter hårddisken på rätt sätt så klarar man dom nyaste spelen" tror jag det stog. Och jag som just bytade upp mig ifrån ett FX5200! Skit, jag hadde ju kunnat köra det där programmet. xD. Sluta ljug säger jag bara.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

min erfarenhet säger att den största orsaken till slö dator är om man inte "sköter" hårddisken som man ska.

LOL , haha bra att du vet vad som har med spelen att göra eller ej. spelar ingen roll om de nu hade funkat med sata300 så hade det inte gjort nån skillnad. vakna upp pojk

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Intressant läsning så här, flera år efteråt, står delvis fortfarande för det jag skrev. Fixade t.ex. morsans dator flertalet gånger vilken enligt specifikationerna var snabbare än mitt system. Athlon 1800+, 512MB 266MHz minne, GeForce 4, osv... Efter att jag formaterat och donat så blev den snabbare ett tag igen till hårddisken slammade igen med program installerade hur som helst och filer sparade hur som helst. Antar att det har med CPU-användningen att göra hur välkonfigurerad och sorterad hårddisk man har. Har man allt sorterat behöver antagligen inte hårddisken flänga och fara för att hitta allt man ska åt.

Syrran har nu ärvt den hederliga P3an som jag på många vis saknar. Står fortfarande för att den klarade de spelen jag påtalade. Brorsan min intygade detta och min styvfar satt själv och varvade CoD2, mf. spel i det systemet

Förstår GIVETVIS att prestandan ett system levererar inte bara beror på detta utan även har med CPU och framför allt GPU-prestanda att göra.

Visa signatur

AMD FX-8370 Wraith l ASUS Sabertooth 990FX R3 l 16GB Corsair Dominator PC-12800 l 8GB Sapphire RX480 Nitro+ OC l 1000W EVGA G3 l 2TB Seagate Firecuda l TP-Link Archer T9E l Silverstone GD09 l Windows 7 Ultimate SP1

Permalänk
Avstängd

Jag körde CoD2 på en laptop med 64 mb grafik o 1,6 ghz processor , det e fan inte så krävande om man fuskar bort röken

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Precis

Jag körde givetvis inte allt maxat med den datorn även om vissa verkade tro det

EDIT: Citat ur tidningen Expressen 17/9-08 av datorexpert:

"Samla ihop filerna"
Den viktigaste orsaken till att datorn är långsammare än vanligt är att alla filer på hårddisken delas upp i småbitar med tiden. Genom att samla ihop bitarna kan datorn läsa in filerna snabbare...

Mao "hålla ordning", etc.

WORD!

Eller vad ska man säga?

Visa signatur

AMD FX-8370 Wraith l ASUS Sabertooth 990FX R3 l 16GB Corsair Dominator PC-12800 l 8GB Sapphire RX480 Nitro+ OC l 1000W EVGA G3 l 2TB Seagate Firecuda l TP-Link Archer T9E l Silverstone GD09 l Windows 7 Ultimate SP1