Permalänk
Medlem

socket m2?

Jag undrar om det är värt att köpa en ny dator nu med socket 939 lr är socket m2 som jag tror skulle anlända andra kvartalet värt att vänta på ?
vad är fördelen med socket m2 isåf?

Permalänk
Medlem

De största fördelarna med AM2 (M2) platformen kommer nog vara den snabbare hypertransport-bussen samt stöd för virtualisering och Trusted Computing (TPM/TCPA/Palladium/name-it-whatever-you-like).
Det enda utav dem som du har någon större nytta utav är den snabbare hypertransport-bussen och sen kan du nog klara dig utan TC-stödet

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=536127

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pitr-
De största fördelarna med AM2 (M2) platformen kommer nog vara den snabbare hypertransport-bussen samt stöd för virtualisering och Trusted Computing (TPM/TCPA/Palladium/name-it-whatever-you-like).

Ser du Trusted Computing (TPM/TCPA/Palladium/name-it-whatever-you-like) som en fördel?

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Avstängd

Synd att dom inte har den integrerade PCI-E kontrollern på AM2. Vore något.
Kanske blir det så att dom snabbaste spelmaskinerna kanske baseras på Socket F istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Ser du Trusted Computing (TPM/TCPA/Palladium/name-it-whatever-you-like) som en fördel?

Detta låter jag få vara osagt

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte "Big Brother"-konceptet som AMD dragit in sig på.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfterDeath
Jag gillar inte "Big Brother"-konceptet som AMD dragit in sig på.

Precis som alla andra företag.

Förstår inte varför folk klagat på AMD på den här punkten i flera år. Ingen har sagt ett knyst om Intel. Fanns ju en jätte tråd om att Hammer skulle ha Paladium.

Går dessutom att köra utan skiten igång eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
*text*

Går dessutom att köra utan skiten igång eller?

Frågan är HUR avstängd funktionen är. Har dom en gång implenterat något sådant så är väl inte steget långt till totalitär kontroll?

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?