Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jkpg
Registrerad
Sep 2004

Tappar nätverkskontakten?

Har fått väldiga problem med nätverkskontakten som jag inte kan relatera till någon installation eller något annat. Sitter med ett ASUS A8R-MVP moderkort och det är det inbyggda nätverkskortet som strular. Tappar kontakten med routern lite då och då, visar inga fel eller något, kommer helt enkelt ingenstans når inte ens routern. Det räcker med att inaktivera/aktivera anslutningen en gång sedan fungerar det igen, väldigt skumt problem som jag inte vet vad det beror på.
Någon som sitter med ett liknande moderkort som har råkat ut för samma, eller någon annan som har råkat ut för samma problem?

| Opteron 170 @ 10x270 för tillfället | Asus A8R-MVP | POV 6800gs @521/1190 | G.Skill 2x1GB pc4000 1:1 upp till 275 | 3DMark03 14209 | 3DMark05 6182 |
max FSB 320 (än så länge)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Schweden
Registrerad
Nov 2005

Jag har ett ASUS, och där har mitt kort lagt av helt. Det går att pinga det och så, hittas också i enhetshanteraren. Men får inte kontakt med något som kopplas till nätverksporten. :/

Neun und neunsich.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2006

Asus A8N-e som krånglade lite med nätverkskortet-routern tills jag gav datorn ett fast ip-nummer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2003

Detta hände mig för inte så länge sedan. Tro de eller ej så var de mitt virus program som på nått konstigt sätt påverkade.

www.bestpokertorrents.com
Allt och lite till inom poker + 50% cashback deals.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jkpg
Registrerad
Sep 2004

Tack för svaren, får pröva att sätta en fast ip och se om det hjälper.
Annars får jag väl stoppa i ett annat nätverkskort och strunta i det som sitter på moderkortet.

| Opteron 170 @ 10x270 för tillfället | Asus A8R-MVP | POV 6800gs @521/1190 | G.Skill 2x1GB pc4000 1:1 upp till 275 | 3DMark03 14209 | 3DMark05 6182 |
max FSB 320 (än så länge)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla
Registrerad
Jan 2004

Har exakt samma problem med samma moderkort faktist.
Vet inte vad det beror på. Hade ett liknande problem på ett gammalt MSI kort, då fick jag dock ett nytt nätverkskort av min återförsäljare.