Permalänk
Medlem

Tappar nätverkskontakten?

Har fått väldiga problem med nätverkskontakten som jag inte kan relatera till någon installation eller något annat. Sitter med ett ASUS A8R-MVP moderkort och det är det inbyggda nätverkskortet som strular. Tappar kontakten med routern lite då och då, visar inga fel eller något, kommer helt enkelt ingenstans når inte ens routern. Det räcker med att inaktivera/aktivera anslutningen en gång sedan fungerar det igen, väldigt skumt problem som jag inte vet vad det beror på.
Någon som sitter med ett liknande moderkort som har råkat ut för samma, eller någon annan som har råkat ut för samma problem?

Visa signatur

CPU: Ryzen R7 1700 | GPU: MSI GTX 1080 Ti GAMING X TRIO | MB: ASUS PRIME X370-Pro | RAM: 2x8GB G.Skill Flare X @3200MHz CL14 | Cooling: Air | Case: Fractal Design R5 Titan | Monitor: AOC Agon AG352UCG

Permalänk

Jag har ett ASUS, och där har mitt kort lagt av helt. Det går att pinga det och så, hittas också i enhetshanteraren. Men får inte kontakt med något som kopplas till nätverksporten. :/

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Asus A8N-e som krånglade lite med nätverkskortet-routern tills jag gav datorn ett fast ip-nummer

Permalänk
Medlem

Detta hände mig för inte så länge sedan. Tro de eller ej så var de mitt virus program som på nått konstigt sätt påverkade.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, får pröva att sätta en fast ip och se om det hjälper.
Annars får jag väl stoppa i ett annat nätverkskort och strunta i det som sitter på moderkortet.

Visa signatur

CPU: Ryzen R7 1700 | GPU: MSI GTX 1080 Ti GAMING X TRIO | MB: ASUS PRIME X370-Pro | RAM: 2x8GB G.Skill Flare X @3200MHz CL14 | Cooling: Air | Case: Fractal Design R5 Titan | Monitor: AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem med samma moderkort faktist.
Vet inte vad det beror på. Hade ett liknande problem på ett gammalt MSI kort, då fick jag dock ett nytt nätverkskort av min återförsäljare.