Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
örnsköldsvik
Registrerad
Nov 2005

Nytt m-atx till s939?

Hej!

Jag undrar bara om det är nån som skulle kunna tipsa om ett bra m-atx mobo till socket 939.

tack på förhand //jocke

sweet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I Jungeln
Registrerad
Dec 2004

Beror ju på vad du menar med ett bra mobo?

Sitter just nu med processorn på MSI RS480M2-IL(mATX) det funkar riktigt bra, dock så hade jag problem med mitt nVidia 6600GT, fick blåskärmar titt som tätt. Men på mitt Asus funka 6600GT utan några som helst problem.
Har inte sett några inställningar i BIOS som tillåter överklockning av CPUn men däremot minnena, dock inget avancerat, så överklockning är ju bara att glömma.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
örnsköldsvik
Registrerad
Nov 2005

Ok. jo men lite OC möjligheter vill man ju allt ha..sen prisklassen spelar ingen roll,tänkte bara att nån kunde tipsa om ett bra mobo som den personen själv använt.

sweet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jul 2001

Jag är också ute efter ett mATX och har kanske för höga krav?

S939
PCIe lås
FSB upp till 300
Gbit LAN
SATA2

Finns det ens ett sådant kort eller får jag nöja mig med något som inte går att överklocka så bra?
Asus har ett med inbyggt Nvidia 6130 men det klarar bara 240Mhz FSB.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=48771

Nästan perfekt kort... fast 240 FSB men man kanske får nöja sig med det.

Tittade lite på [H]ard|Forum och hittade detta moderkort: 6150K8MA 8KRS

Verkar fixa upp till 275 så det är ju fullt dugligt... nu gäller det bara att hitta någonstans att köpa ett.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Jag är också ute efter ett mATX och har kanske för höga krav?

S939
PCIe lås
FSB upp till 300
Gbit LAN
SATA2

Finns det ens ett sådant kort eller får jag nöja mig med något som inte går att överklocka så bra?
Asus har ett med inbyggt Nvidia 6130 men det klarar bara 240Mhz FSB.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=48771

Nästan perfekt kort... fast 240 FSB men man kanske får nöja sig med det.

Tittade lite på [H]ard|Forum och hittade detta moderkort: 6150K8MA 8KRS

Verkar fixa upp till 275 så det är ju fullt dugligt... nu gäller det bara att hitta någonstans att köpa ett.

Den du länkade till har 6150 är det den som klockar till 275. För du skrev att den som Asus har 6130 klockar till 240.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Den du länkade till har 6150 är det den som klockar till 275. För du skrev att den som Asus har 6130 klockar till 240.

Glömmer jämt bort trådar jag skriver i...

Det med 6150 klockar till runt 275 enligt en hel del folk i [H]ard[Forum](www.hardforum.com).

Jag kommer nog få lov att köpa ett sådant inom kort om det inte kommer något annat alternativ som helt enkelt är ett mATX med ATX-kortens funktioner.

-EDIT- Det jag länkade till(Asus) fixar 210-240 ungefär. Foxconn klarar upp till 275 men har inte DVI eller S-Video.
Grafikkort kommer jag köpa senare så det spelar inte så stor roll om kortet har dessa två men vill man köra bara med den inbyggda grafiken så är det nog bättre att köpa Asuskortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Glömmer jämt bort trådar jag skriver i...

Det med 6150 klockar till runt 275 enligt en hel del folk i [H]ard[Forum](www.hardforum.com).

Jag kommer nog få lov att köpa ett sådant inom kort om det inte kommer något annat alternativ som helt enkelt är ett mATX med ATX-kortens funktioner.

-EDIT- Det jag länkade till(Asus) fixar 210-240 ungefär. Foxconn klarar upp till 275 men har inte DVI eller S-Video.
Grafikkort kommer jag köpa senare så det spelar inte så stor roll om kortet har dessa två men vill man köra bara med den inbyggda grafiken så är det nog bättre att köpa Asuskortet.

Tackar.