Permalänk
Medlem

Köpråd P4

Hej Grabbar!

Ni som kan det här med datorer. Jag funderar på att uppdatera min sura burk. Finns till salu en P4 3,2EE + 4x512MB Corsair minnen för 6000:-. Kan det vara en bra investering?
Använder datorn till surfning, epost, lite spel ( Medal of Honor Allied Assault) samt film och bildredigering. Tips mottages tacksamt.

52-årig gubbe

Permalänk

För 6000 kan du få en bra AMD 64, köp det istället. Svalare, Tystare, Snabbare.

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 - Asus P5B Deluxe - 2GB Corsair Twinx 6400 - Gainward 7600GT

Permalänk
Medlem

Jo håller nog med ovanstående.. För dom pengarna får du mycket mer från AMD. Ett hyffsat moderkort, en fin X2a kanske och 2gb minne?

Permalänk
Medlem

Sluta rekommendera AMD till folk som vill ha p4:a, han frågar om det är en bra investering, och ja det kan jag säga att det är, bara det att då måste du köpa nytt moderkort, och kanske graffe med, vet inte om det finns något moderkort som med AGP som stödjer EE, har för mej att det ska finnas det men är inte säker. Dessutom om han köper en AMD för 6000 måste han ha nya minne, minst 1000 spänn till, troligtvis ett nytt graffe där med, typ 2000 för att få ett som man kan spela någorlunda med. Sedan ett nytt moderkort, mellan 500-2000, då hamnar vi på runt 10000, men om han köper EE och minne blir det runt 8000. Dessutom är det mer status på en EE än en AMD, eftersom den är så jävla dyr att köpa ny

Permalänk
Medlem

Han skriver att han kan köpa en p4 EE och minnen för 6000:-
Det är inte nån vidare investering?

Edit: t.ex Amd Athlon 64 4000+, 2gb Twinmos pc3200, och ett moderkort. Har ingen större koll på vilka som är bra för Amd men det finns ju hyffsade för 1000-1500:-.

Iaf med ett moderkort för 1000:- och de två resterande sakerna jag skrev så landar man i dagens läge på 6000:- , plus frakt då.
Priserna taget från komplett, och dom har veckans erbjudande på minnen just nu så 2gb går på 1495:-. Om du vill ha en dualcore så finns X2 3800+ för runt 3200:-

Permalänk
Medlem

du gabbe: varför köper du inte den burken du skrev i en annan av dina trådar? http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=55665...

lite underhållande läsning det där. Du kan ju testa den burken o se hur långt du kommer med den

Visa signatur

:)