Permalänk
Medlem

Ljudproblem Abit KN8-SLI

Dagens(eller go kväll snarare)

Någon vänlig person som har Abit KN8-SLI som skulle kunna ge mig en hjälpande hand.

Får nämligen inte ljudet att fungera. Drivers är korrekt installerade så detta är inte problemet.

När man kollar inne effekthanteraren (medföljande programvaran) så står det att enheten (hörlurar i detta fallet) är felaktigt inkopplade.

Någon annan som har känts vid detta problem? Testade med USB-högtalare och där funkade ljudet åtminstonde.

Är hundra på att det är någon inställning i mjukvaran som jag har glömt att fixa, men jag är inte människa till att komma på vad det är...

Tack på förhand
/MOrK

Permalänk

Re: Ljudproblem Abit KN8-SLI

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Dagens(eller go kväll snarare)

Någon vänlig person som har Abit KN8-SLI som skulle kunna ge mig en hjälpande hand.

Får nämligen inte ljudet att fungera. Drivers är korrekt installerade så detta är inte problemet.

När man kollar inne effekthanteraren (medföljande programvaran) så står det att enheten (hörlurar i detta fallet) är felaktigt inkopplade.

Någon annan som har känts vid detta problem? Testade med USB-högtalare och där funkade ljudet åtminstonde.

Är hundra på att det är någon inställning i mjukvaran som jag har glömt att fixa, men jag är inte människa till att komma på vad det är...

Tack på förhand
/MOrK

Har KN8 SLI men ljudkvaliten är såå dålig att jag inte ens bemödat mig att installera drivarna för kretsen, gick och köpte ett X-FI istället. Ett tips - bemöda dig inte med ljudkretsen...

/T

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ | Abit KN8-SLI | Twinmos PC3200 2 x 1024 Gb | XFX 7800GT 450/1050 MHz | X-FI XtremeMusic | 280 Gb SATA2 | Samtron 19" 98PDF

Permalänk
Medlem

Men nu när jag ändå har dt så vill jag få det att funka. Någon annan med någon jävla idee hur fan man ska få detta att funka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Men nu när jag ändå har dt så vill jag få det att funka. Någon annan med någon jävla idee hur fan man ska få detta att funka

Fixa språket!

Jag hade samma problem med mitt, jag petade runt i inställningarna och sedan fungerade det!

Mycket irriterande först... Tyvärr kommer jag inte ihåg hur jag gjorde. Kanske, om du fixar till språket, så kan jag ta mig en titt?!

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870