vad är det som är trasigt på min dator? *snabba svar önskas*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Maj 2005

vad är det som är trasigt på min dator? *snabba svar önskas*

när jag kom hem idag så skulle jag starta upp min dator och den lät som vanligt men de kom ingen bild. jag tog då en titt på de LEDsen som sitter nere i hörnet på mitt lanparty SLi-D moderkort o såg att 3 st lyste.. de 3 till vänster då.. jag väntade en stund men det hände ingenting. enligt manualen så finns de en liten tabell där det står att om 3 st lyser så betyder det CPU detected. efter det alltså om 2 st lyser så betyder det DRAM detected. vad jag tolkar det som så i mitt fall så har den hittat processorn och den fungerar och att den stannar när den ska kolla minnena. Jag testade att köra med 1 sticka i taget i olika lägen men utan framgång. jag snodde även minnen från en annan dator men de funkade inte. jag testade med 1 grafikkort i taget med men de hjälpte inte. vad är felet? jag drog ut allt onödigt när jag felsökte som diskar o skit.. det är mkt konstigt att den fungerade igårnatt men inte nu plötsligt.

edit: jag glömde säga att jag testade att reseta biosen och att köra den i sae boot mode men hjälpte inte

:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2005

Moderkortet är troligen sönder.

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.
Bärbar dator: Toshiba R500, 1,2GHz, 1,5GB, 500GB, 0,98KG.
Server: NAS Synology 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Maj 2005

Kanske haft datorn öppen med husdjur springandes löst?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Maj 2005

klockad: lust att ge lite mera info?

anteaeg: min katt gåt sällan in i mitt rum och skulle knappast skutta in i datorn...

:)