Hjälp...fick problem vid mobo biosflash.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2005

Hjälp...fick problem vid mobo biosflash.

Sitter på ett k8n neo2 platinum och flashade idag mha live update till nyast versionen. Funkade fin fint och temperaturavläsningarna blev lite trevligare vilket var huvudsyftet med flashen.

Men sen skulle jag gå in och kolla i bios om det fanns några nya options och då visade det sig att bios inte startar.

Istället för den hemtrevliga blåa skärmen blir det en hemskt svart med en blinkande underline...väntat i 5 min och inget händer...vad kan det vara?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mjölby
Registrerad
Nov 2005

ständ av datorn och sen starta datorn och tryck delete.. har samma probs när ja flashade... kan inte starta om datorn och gå in i bios.. bara gå när ja startar den som vanligt

intel i7 920 @ 2666mhz | asus 4850 CF | 6gb corsair twinx 1333mhz | Asus rampage 2 X58 | Antec 1200 | WD velociraptor 150 GB | Xonar dx 7.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2005

tack...är hispig som vanligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2001

Så var det på min förra dator. Bios hade problem med mina enermaxfläktar som gav någon konstig rpm-signal när man ställt ner hastigheten på dem. Skruvade man upp dem så fungerade det finfint. Det är nog det minst logiska problemet jag stött på.