Permalänk
Medlem

Speedfan till Asrock Dual 939

Är det nån som har koll på om speedfan funkar till Asrock Dual 939? Jag får bara upp alla hastigheter och temperaturer men jag kan inte ändra fläkthastigheterna...

Visa signatur

i5 -750 4 gig ram

Permalänk
Medlem

Det funkar inte med Asrock dual sata II. Jag hade samma problem som dig innan.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem

Det var inte bra, får sätta in nån tystare processorfläkt då. Just nu är det inte direkt tyst hemma kan jag säga

Är det nån som vet om detta moderkort har hål runt socket så man kan sätta på vilken kylare som helst?

Visa signatur

i5 -750 4 gig ram

Permalänk
Medlem

Ja men ingen bakplåt (det extra stödet på baksidan av moderkortet saknas alltså).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Ja men ingen bakplåt (det extra stödet på baksidan av moderkortet saknas alltså).

Ok, jag tänkte installera en Zalman och med den ingår det en backplate så det är väl bara att använda den?

Visa signatur

i5 -750 4 gig ram

Permalänk
Medlem

För mig fungerar speedfan utmärkt med ASRock dual sata2.

/Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JfgL
För mig fungerar speedfan utmärkt med ASRock dual sata2.

/Johan

Intressant, kan du höja och sänka hastigheten på fläktarna? Vilket Bios kör du med?

Visa signatur

i5 -750 4 gig ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skalle
Ok, jag tänkte installera en Zalman och med den ingår det en backplate så det är väl bara att använda den?

Funkar utmärkt. Jag kör själv med en Zalman CNPS7000B-Cu, och använder den medföljande bakplåten.

Permalänk
Medlem

jag kör med en NorthQ 3316 och gick fint att installera , tempen på cpun vart bättre än ja trodde eftersom det va en så pass billig cpu fläkt

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Såvitt jag vet har ASRock dual sata2 ingen möjlighet till fläktstyrning över huvud taget!

Tracid och ni andra, håll er till topic!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adnan_
Såvitt jag vet har ASRock dual sata2 ingen möjlighet till fläktstyrning över huvud taget!

Tracid och ni andra, håll er till topic!

Tråden är från februari...

Jag låser tråden och låter den få vila. Är det någon som vill eller tycker att den skall vara upplåst får ni slänga iväg ett PM.

*tråd låst*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe