Permalänk
Medlem

altså en yonah t2600 med aopen i975Xa och corsairs 5400ul minnen 2Gb

kör prollen passivt kyld dock så måste jag spänna prolle kylaren märker jag nu.. eftersom temperaturerna under load ligger på typ 70grader (kör core temp betan) men om jag istället lägger datorn ner så den inte hänger i halva cpun så sjunker tempsen till 40 grader eftersom kontakten ökar.. (klantigt )

temp cpu 1 är nu under full load 44

temp cpu 2 är nu under full load 33

hmm uppdaterar när jag fixat det permanent

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moreempty
altså en yonah t2600 med aopen i975Xa och corsairs 5400ul minnen 2Gb

kör prollen passivt kyld dock så måste jag spänna prolle kylaren märker jag nu.. eftersom temperaturerna under load ligger på typ 70grader (kör core temp betan) men om jag istället lägger datorn ner så den inte hänger i halva cpun så sjunker tempsen till 40 grader eftersom kontakten ökar.. (klantigt )

temp cpu 1 är nu under full load 44

temp cpu 2 är nu under full load 33

hmm uppdaterar när jag fixat det permanent

Vad har du för case? Jag ska snart sätta i hop en liknande burk men har funderingar på Asus N4L-VM DH. jag måste köpa DDr2 och PCI-E grafikkort. Nån som kan rekommendera en schyst microATX låda som är tillräckligt rymmlig för en PCI-E Grafikkort?

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av retret
Vad har du för case? Jag ska snart sätta i hop en liknande burk men har funderingar på Asus N4L-VM DH. jag måste köpa DDr2 och PCI-E grafikkort. Nån som kan rekommendera en schyst microATX låda som är tillräckligt rymmlig för en PCI-E Grafikkort?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=X-LANBOX

Kanske? Tycker den är fin iaf.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=X-LANBOX

Kanske? Tycker den är fin iaf.

Klart fräck!!

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem

Nya moderkort till Yonah är upphittade

http://www.tomsbusiness.se/reportage_massor/20060317/images/a...

Citat:

Abit IL-80MV
Också Abit hakar på trenden med mobila processorer för stationära datorer. Här används Intels kretsar 945GT som har stöd för Core Duo-processorer. Den integrerade grafiken har en HDMI-utgång som lämpar sig för vardagsrummet och visning av skyddat HD-material.

Detta kan nog vara det bästa alternativet för en HTPC .. HDMI ingång rules.. ska vara Abit till det

Permalänk
Medlem

har skruvat fast noctuan genom att sätta små brickor för att tighta upp skruven! fungerar utmärkt!

klockat och höjt fsb ligger på 44grader med max belastning på båda.. ligger stabilt på över 2800MHZ

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moreempty
har skruvat fast noctuan genom att sätta små brickor för att tighta upp skruven! fungerar utmärkt!

klockat och höjt fsb ligger på 44grader med max belastning på båda.. ligger stabilt på över 2800MHZ

Din gottegris

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moreempty
har skruvat fast noctuan genom att sätta små brickor för att tighta upp skruven! fungerar utmärkt!

klockat och höjt fsb ligger på 44grader med max belastning på båda.. ligger stabilt på över 2800MHZ

bench...?

Permalänk
Medlem

21 sek super pi

game pc har rätt trevliga recentioner annars

http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=coreduo&page=1

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moreempty
21 sek super pi

nice

Permalänk
Avstängd

alltså händer det nåt eller? har AOpen moderkortet kommit i lager nånstans?

Permalänk
Medlem

ingen aning.. vet bara att jag har ett i min burk

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

l0l....

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Butiken jag köpt mitt ifrån säger att dom får in det den 15/5 och skickar det då... återstår att se

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

det känns ju väldigt skönt att redan sitta på ett måste jag säga

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

T2700 ska komma nu om en vecka eller två, ska vara första intel cpu med VT. Den ska också vara klockad i 2,33GHz. Ska bli ytterst intressant vad den kommer prestera L:) Nuvarande topmodellen kommer sjunka ner till runt 4000kr och den nya kommer överta T2600 plats som dyraste på runt 6000kr...

Permalänk
Avstängd

ja de låter finfint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
T2700 ska komma nu om en vecka eller två, ska vara första intel cpu med VT. Den ska också vara klockad i 2,33GHz. Ska bli ytterst intressant vad den kommer prestera L:) Nuvarande topmodellen kommer sjunka ner till runt 4000kr och den nya kommer överta T2600 plats som dyraste på runt 6000kr...

Nice
Fan va synd att de inte stödjer EM64 bara...

Permalänk
Avstängd

hm att intel inte stoppat i 64bitars stöd är konstigt :S fast som tur är kommer conroe ha det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maez
hm att intel inte stoppat i 64bitars stöd är konstigt :S fast som tur är kommer conroe ha det

Fast man kan ju diskutera hur stor brist detta egentligen är, då 99% av alla jag har sett inte har någon praktisk nytta av det. Inte ens Vista ska ha det ifall jag har läst rätt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Fast man kan ju diskutera hur stor brist detta egentligen är, då 99% av alla jag har sett inte har någon praktisk nytta av det. Inte ens Vista ska ha det ifall jag har läst rätt...

Jo, Vista ska finnas i både 32 & 64-bitarsversion.
Enligt mig är det en rätt stor förlust.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Fast man kan ju diskutera hur stor brist detta egentligen är, då 99% av alla jag har sett inte har någon praktisk nytta av det. Inte ens Vista ska ha det ifall jag har läst rätt...

men om man köper en laptop med en yonah kärna nu och inte har råd om två år då det mesta är optimerat för 64 bitars processorer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Jo, Vista ska finnas i både 32 & 64-bitarsversion.
Enligt mig är det en rätt stor förlust.

Definera det där med stor förlust? Det kommer dröja många många år innan medparten av programvaruföretagen har gått över till 64-bits. Under den tiden har både intel och amd hunnit släppa minst en generation med nya cpu:er..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Definera det där med stor förlust? Det kommer dröja många många år innan medparten av programvaruföretagen har gått över till 64-bits. Under den tiden har både intel och amd hunnit släppa minst en generation med nya cpu:er..

Eftersom jag tror 64-bitsprogrammen kommer börja ta fart efter lanseringen av Vista som inte är så långt borta.

Permalänk
Medlem

"RÅ-Lennart!"

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Om vi pratar "vår" marknad.
Hur många har kvar samma cpu som år 2003. har för mig att jag fick min A64 då. Oj oj 64bit!!!! jag har bytt dator cpu grafik osv säkert 20tal gånger efter det. Och jag lär göra det innan Vista blir stabilt och 64aplikationerna funkar som de ska.

det är klart fler här som byter / uppgraderar sitt system oftare än "utanför" sweclockers jag kör winxp på en gammal p2 400mhz.

sen har min bror en sempr0n 2600+ (socket A inte 754 ), min mamma en 1.7ghz 400mhz fsb dothan och min farsa en 1800+ socket A. alla med winxp på. de hade nog blivit glada för ny teknik hela bunten.