Permalänk

Gimmi some advice!

Zup people!
Tänkte inhandla en ny dator så jag vill ha lite råd av er :E

Processor och grafikkort är klart :
AMD Athlon64 X2 "Toledo" 4400+
Geforce 7800 GT/X

Nu till frågan...
Vad tycker ni jag ska ha för mobo och vilka minnen till de? (2gig)
Priset får ligga runt 4000kr

Tacksam för svar! PEACE!

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte ta bort meddelanden?

Skriv först här en dum fråga som visade mitt okunnande när det gäller X2 processorer.

Permalänk

San Diego kom innan Toledo kom...

vad får det kosta ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joppepoppe
vad får det kosta ?

typ 4000kr

Permalänk

2x1024 OCZ EL PC3200 & DFI LP nForce4 Ultra-D.

Det är nästan det värsta som finns att få tag i men du verkar vara en sån som vill ha det värsta:

2x1024 G-Skill HZ PC4000 och DFI LP nForce4 Expert. kostar väl en 4500 istället då...

Permalänk
Permalänk

nej. dessa vore till och med ett bättre val http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=2048TWX500

MEN DFI ogillar corsair . därför nej till corsair.

Permalänk
Permalänk

U-D är mest prisvärt. du kan få igång sli på det med med en lite mod. men expert är fetast. vet inte om de har det på db.com. finns på kylning.com eller overclockers.se

Permalänk

Okey finally!!
ser detta bra ut?? lr ska jag byta ut nått?
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=165212

Permalänk
Medlem

manne, den där burken ser fin ut! men dom minnena räcker inte med att klocka via fsb, du kmr behöva mecka timings etc etc, lär kräva en del tweakning för att få det att rulla som du vill ha det. Om du tror att du orkar klarar det så e det ett jätte bra köp! annars rekkas gskill till dfi plankorna!

Visa signatur

Dfi Asus a8n32 | AMD Opteron 170 CCBWE 0550UPMW @ 2.8ghz, 1.425v | G.skill HZ black edition 2*1 gig pc4000 @ 560mhz 1:1| Leadtek 6800gt 256 mb | Seagate sata 160 gig, Seagate 3 * sata 300 gig, Western Digital raptor sata 36 gig, Western Digital 3 * sata 320 gig | Tagan 580watt easycon |

Permalänk