Lös mitt problem = få en liten present

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Lös mitt problem = få en liten present

Hej
Jag har ett jätteproblem.
Har köpt ett Abit KN8 SLI som jag inte får att fungera.

Jag har kopplat in alla komponenter men då startade datorn men stängde av sig efter bara en sekund.

Jag har nu gått så långt att jag kopplat in endast moderkort och grafikkort UTANFÖR chassit för att kunna komma in i bios iaf.

Inte ens detta fungerar!

"No signal" på skärmen!?

Vad göra?
Present till den som löser detta problem!

Det är ett Asus 6600GT PCIe som jag monterat på moboet
Japp, jag har clearat cmos

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2001

Kolla om grafikkortet sitter i ordentligt...ska klicka till lite svagt.
Glöm inte molexkontakten till grafikkortet om den behöver extra.
Vilka fläktar är igång?
Koppla bort allt förutom grafikkort, nätagg, ram, skärm och testa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2005

samma sak hände en polare till mig, vi gjorde allt och lite till som vi kunde göra, you name it vi gjorde de, till slut gav vi upp och skicka tillbaka möget, tyvärr kan de vara samma sak hos dig men önskar dig all lycka

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
oxd
Registrerad
Jan 2005

sätt i ghost kortet i andra pci-e platsen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

Skulle ta en extra titt på om cmos jumpern sitter över rätt pinnar:) den kan ju sitta på reset?? kolla manualen eller på mobot ....

Mvh/ADDE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

MEr info tack om övriga komponenter, det låter som det kan vara ett nätaggs problem. Hört att AN8 är lika petig med det som Lanparty Ultra-D.

MSI X99A SLI KRAIT Edition| Intel i7 6850K @ 4,4 GHz| EK based custom watercooling| Samsung 950 PRO 512GB M.2 NVMe| HyperX Predator DDR4 2800MHz 16GB 14-14-14-36| 2*Sapphire TRI-X R9 290X @ 1120 MHz GPU 1450 Memory| ASUS 27" mg279q @ 60-144 Hz OC:ed Freesync range| Creative SoundBlaster Recon3D PCIe| Cooler Master Vanguard 1000W| Fractal Design Define S| Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2001

Jag tycker att det låter som ett BIOS-problem. Hade precis samma problem nyligen! Dvs att datorn startade, fläktarna snurrar igång, men ingen post eller signal till skärmen. Kopplade ur allt förutom grafikkort, moderkort och nätagg och efter att ha testat flera grafikkort och nätagg använde jag uteslutningsmetoden... Jag försökte sen att hotflasha bios-chippett i en annan datorn mha UniFlash men detta misslyckades samtliga gånger vilket antyder att det var ett hårdvarufel... noterade modellnumret på bioschippet, gick in på eksitdata och beställde ett likadant chip samt en flashning av denna (400kr totalt) och fick chippet i posten dagen efter. Up and running igen

Edit: Läste att datorn stängde av sig efter nån sekund... Testa ett annat nätagg, annars är det nog BIOSen det beror på! Har du ingen kompis med ett likadant moderkort? Testa att boota din dator med hans bioschip.

Define R3 - P8Z68-V PRO - 2500K @ 4.3 GHz - NH-D14 - 8GB DDR3 - Asus DCII GTX 570 - Evo 840 120 GB och Agility 3 120GB
a silent computer is a happy computer.