Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cybertron
Registrerad
Maj 2004

help wanted :.(

tjena mina vänner!

haft problem sen i fredags här kommer the story kort dragen version:

var inne på webhallen köpte en antec p180 chassi, kom hem och började
flytta över alla mina saker från gamla chassit till det nya.
triksade en bra stund med skiten då antecs nya chassin är en klass för sig (good and bad)
så till slut startade den inte alls (datorn allstå). efter mycket hm å hu fick jag den att starta, sen stängde jag av den å satte upp den på mitt skrivbord............den startade inte mer ABSOLUT NEGATIVE VÄGRADE STREJK MOTHER F***K så jag tog hhit min käre vän "Suck my ass" som kollade läget vi konstaterade att nätagget hade pajat (En Hiper 580W R-type) drog in till affären jag köpt den å även dom konstaterade att den var paj. så jag fick en sprillans ny idag, glad som en liten poje sprang jag hem å satte i agget,slog på den å inget......absolut nada hände,kollade på agget å även detta var paj (nu är det min otur som spökar tänkte jag) det var det oxå. en timme senare springer jag in till stan för att byta även detta nätagg, sa nej tack inge hiper litar inte på dom längre, bytte till mig en Antec Phantom 500W, gick hem frös hungrig å trött, åt lite mat och satte mig sedan för att koppla in det nya grymma agget å vara glad........NEGATIVE NEGATIVE VARNING VREDESUTBROTT! jag snea ut rejält å började bita mig i foten,eftersom även detta agg vägrade att starta, det som händer i datorn är följande: modekorts lampan lyser men inget mer, ingen fläkt snurrar, jag har jordade el utag, inget sånt så nu undrar jag efter lite skit snack å långdragen historia, ska jag
1.Reklamera modekortet och sitta å gråta i 2veckor medans mycom testar det för fel
2.reklamera och köpa ett nytt modekort å testa imorn
eller 3.kan det vara så att prossesorn är paj?

tack för svar/Mvh David "GAS" MT

P.S modekortet är typ: Intel D865GBF
synd att den itne görs längre verkar det som :.(

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skärblacka
Registrerad
Dec 2005

tjenare, låter förjävligt tråkigt det där!

är ingen expert på felsökning, men har du testat att koppla ur allt utom moderkort och grafikkort?
funkar det, är det bara att koppla in resten succesivt tills det kraschar igen... då vet man vad som orsakar tråkigheterna.

kollat alla ström kopplingar? när jag flyttade runt lite i datorn så vägrade den starta, visade sig vara en lödning som släppt ifrån min gamla diskettenhet, som låg och orsakade kortslutning.

inte mycket till hjälp, jag vet, men iaf något.

lycka till

edit: har du kollat så du inte råkat repa baksidan av moderkortet mot någon av distanserna? ganska lätt hänt...

MSI P67A-GD65 | I5-2500K+Scythe Mugen 2 rev B | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | PowerColor Radeon HD6950 2GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Fractal Design Define R3, Svart
Zepto 6224w
Ps3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cybertron
Registrerad
Maj 2004

Djxite

tack för svar ska testa det imorn!, har kollat om det ligger nå skit men inget ingen skruv inge lödning inget alls vilket modekort e bra liksom micorstar verkar bra men jag e inge pro på just modekort men jag ska testa det du sa, för jag menar kan ju fan inte vara så attt jag får ett tredje defekt nätagg inte ens alfons har sån otur när pappa kommer på honom inne på toan med "pappas tidningar i handen"

det e skit skumt dock att den bara jidrrar så här, gamla chassit var ett sweex säger en hel del men, agget satt för nära prossesorn så den var 58grader varm ,så därför data flytten /peace

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"