Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orust
Registrerad
Jan 2006

Knasigt moderkort???

Hej!!

Jag plockade ut mitt grafikkort och mina 2 ram, när jag sedan satte tillbaka dem som jag alltid gjort och startar datorn, så får jag ingen bild!!!
Allt verkar gå normalt, men jag får ingen bild...

Jag har testat med ett annat grafikkort och det ger samma resultat.
Dock finns det en sak som gör mig väldigt fundersam, jag kunde förnimma en lukt av något elektronik bränt (vet inte om jag inbilla mig)... men allt går ju och jag har ingen aning om vad det kan vara???

Hörde att man kunde göra "clear CMOS" .....
Vad är det och vad händer??

Hjälp mig tack...!!

//Kazzan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
blekinge
Registrerad
Dec 2003

Där du tar clear cmos då resettar du bara allt.. inget försvinner eller så. Bios sätts på "orginal" det har löst det flesta fallen.

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orust
Registrerad
Jan 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MixeR_staveN
Där du tar clear cmos då resettar du bara allt.. inget försvinner eller så. Bios sätts på "orginal" det har löst det flesta fallen.

Okej, är det det batteriet som sitter på moderkortet??

EDIT: Testade detta nu iaf... och det ger samma resultat... VAD ÄR FEL??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
HGB!
Registrerad
Dec 2005

Jag har samma problem Jag plockade ut mitt grafikkort och mina 2 ram, när jag sedan satte tillbaka dem som jag alltid gjort och startar datorn, så får jag ingen bild!!! samma här kännde också en dorft av bränt jag tror det är moderkortet men vet inte har lämmnat in den för jag hade garantikvar