Permalänk
Medlem

datorn vill inte ladda OS

jag fick igår hem mitt nya fina moderkort (Asus A8N32 SLi Deluxe) och allting gick bra då men det funkar inte så bra att ladda xp.. eller inte alls.. den bilden kommer aldrig fram där den står o laddar utan skärmen är bara svart, fast jag vet att den får signaler eftersom dioden på skärmen inte lyser orange utan grön som den ska göra... vad är felet? jag testade o koppla in dvd-läsaren o köra xp skivan o de gick bra men som sat inte ladda os från min raptordisk...

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Tyvärr krävs det ofta en ominstallation av Windows efter att man bytt moderkortet.

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk
Medlem

ok jag får testa det då... men varför behövs det då?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

det finns ett sätt. sweclockers har gjort en guide. vet bara inte vart

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

ok fast jag har redan börjar med formateringen nu.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

När windows installeras så konfigureras operativsystemet delvis utgående från den hårdvara som finns. Ifall moderkortet byts, verkar det tyvärr ofta vara så att operativsystemet inte längre fungerar tillsammans med den nya hårdvarusetupen. Ibland går det, ibland går det inte. Det inverkar säkert hur lika varandra de två setupen är.

Jag brukar som regel installera om operativsystemet varje gång jag byter moderkort. Fastän OS:t någon gång fungerat så har sällan varit helt stabilt.

Jag känner tyvärr inte till det här på någon detaljnivå.

Guiden trinitas nämnde skulle vara intressant att se. Jag kan inte påstå att jag gillar ominstallationer.

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|