Permalänk

Hurdana är dessa Micron-minnen?

Inom en relativt snar framtid tänkte jag ta och dubbla mitt minne från 1Gb till 2Gb och då har min tanke alltid varit att jag ska fortsätta på det fina minne som redan sitter i min Shuttle - vilket är två stickor Corsair VS Dual DDR PC3200. Mitt naturliga val till uppgradering har med andra ord varit dessa (notera att Shuttlen inte rymer fler än två stickor åt gången - varav jag inte bara kan köpa till 1Gb utan måste byta rasket).

Men nu är jag lite snål av mig och drar mig inte för att göra fina klipp, så jag kom att tänka på en försäljare på eBay som sålde mig billiga Pro DUO-minneskort till PSP förra året. Jag mindes att han även hade PC-minnen så jag tog mig en kik på hans "butik" i förrgår. Tyvärr fanns det inget Corsair till salu, däremot såg jag följande:

MICRON 2GB PC3200 DDR 400Mhz (2 X 1GB) DIMM - £87

Inklusive frakt kommer dessa två stickor att kosta mig 1436kr, vilket är runt 500kr billigare än vad Corsair skulle gå på inklusive frakt. Men frågan är ju hur värt det kommer att vara? Jag har aldrig hört talas om Micron tidigare och tycker mig inte se så värst mycket snack om det här på forumet heller (eller nätbutikerna).

Någon som kunde räta ut detta åt mig och säga vad som är mest prisvärt då jag inte vill gå på någon nit bara för att jag är mer snål än kunnig? Kanske har ni egna förslag att komma med också - men då ska ni veta att 2000kr för 2Gb är mitt tak, mer än så tänker jag inte spendera på "lite minne"...

Tack på förhand

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG