Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2003

128 grader system temp... vafals!

Ja jo så jag har 128 grader Inside system temperature, samt outside system temperature. snacka om skönt drag det är i komponenterna om det blir så varmt i datorn, nu stämmer iof inte det för jag kan känna på utblåsluften att det inte är så varmt och min överklockade sempron ligger stadigt på 37c.
Nu är frågan, varför raporterar bios samt ett program i windows denna temperatur. kan det vara något med... vad heter den North bridgen? Innan detta hoppade temperaturen sporadiskt upp och ned från 17 till 45 grader om man kollade i windows.

ere glappkontakt nånstans eller? (ironisk)

Vad göra?

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stan
Registrerad
Apr 2005

För att, antingen finns det ingen temperatur sensor där eller så är den är trasig. Inget i din dator är 128 grader varmt. Tro mig

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?