Använda USB eller SD som internminne?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2002

Använda USB eller SD som internminne?

Hej!

Går det att använda USB-minnen och / eller SD-minnen för att utöka datorns internminne? Hur i så fall?

Detta i hopp om att allt skulle fungera snabbare då USB och eller SD används istället för växlingsfilen på hårddisken.

Har inte hittat svar på detta i något faq. Kanske det finns... var i så fall?

Netz

Tillägg: sorry, hittade redan hur: Gå till Kontrollpanelen, System, Avancerat, prestanda Inställningar, Avancerat, virtuellt minne Ändra. Där kan man välja alla inkopplade volymer på vilka växlingsfilen kan ligga.

Har någon erfarenhet av detta? Går det snabbare med USB 2.0 och USB-minne än att ha växlingsfilen på hårddisken? Hur är hastigheten jämfört med riktigt internminne? Vill ju inte köpa ett 2GB SD-kort bara för att testa...

AMD Duron 1100 | Samsung 768 DDR | Windows XP | Soltek SL-75DRV4 | nVIDIA Quadro 64MB | 60 GB Maxtor DiamondMax Plus 9 och pajad 200 GB Seagate

Toshiba satellite 2.4 GHz 512MB 30GB 3xUSB 1xSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Nov 2002

Det blir troligtvis lägre accestid men hastigheten totalt blir sämre, jag vet inte några flash minnen som ger 60MB/s eller mer vilket nya diskar gör.
Och Secure digital som jag antar du menar med SD går MYCKET långsammare.

MVH

Citera för att vara säker på svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2002

Ja, jag menar SD=Secure Digital

Tack för svaret!

AMD Duron 1100 | Samsung 768 DDR | Windows XP | Soltek SL-75DRV4 | nVIDIA Quadro 64MB | 60 GB Maxtor DiamondMax Plus 9 och pajad 200 GB Seagate

Toshiba satellite 2.4 GHz 512MB 30GB 3xUSB 1xSD