Permalänk
Medlem

beter sig KONSTIGT vid START

Jag har ett problem som jag inte vet vad det är.

När jag startar datorn, så till och börja med så kommer det ett långt ljud , lite ostabilt ljud, skårrande, typ. Det ljudet kommer ca 3sec efter tryck på POWER button och låter ungerfär 10sec. Det låter som om det kommer vid grafikkortet, men jag vet inte. Om jag stänger av och sätter på igen så låter det inget, det är först när datorn har varit av ett tag. Innan så startade datorn utan problem ändå, men efter jag klockade(fsb'n 200 till ca 220), antar att det var efter det så vill inte datorn starta som den ska. Det kan bli så att skärmen inte startar, och att DVD läsaren står och piper med gämna mellanrum. Men efter en/ettpar omstarter så kommer den igång. Sen funkar det.... Måste fixa detta, det är ju ett nytt mobo och cpu !! Help!?

System: Athlon64 3700+
MSI K8N NEO2-FX
Club3d 6600gt AGP
1x 512mb Corsair Value | 1x TwinMos 512mb
Nätagg, kanske är boven i dramat, men då skulle det la inte ha fungerat nån gång: Q-tec 350W 17A på 12 V

Permalänk
Medlem

En fläkt som gett sig? De kan suga lite mer ström för att starta upp, så det kan även vara nätagget...

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk
Medlem

pröva ett annat nätagg!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!