Permalänk
Medlem

ASROCK Dual -SATAII och AGP

Kan någon förklara för mig hur man installerar detta, Jag fick nytt moderkort och processor i tisdags och allt fungerade fint. sen dagen efter när jag suttit och spelar i 10timmar så verkar det som mitt grafikkort har gått sönder. Har massa "sträck" i windows och i spel. Fast "sträcket" värkar mindska när jag inte har ASROCKs AGP drivisar installerade. Kan någon hjälpa mig?

Visa signatur

|AMD 3700+ [KAB2E] | 512mb DDR | ASROCK DUAL-SATA2 | ATI Radeon 9600XT
|P4 2.53GHz@2,85GHz | Gigabyte GA-8SG800 |256mb DDR333 | GeForce TI200
|Server: Celeron 1,0Ghz | 128Mb 133 | TNT2

Permalänk
Avstängd

Du installerade agp drivisarna innan du installerade grafikkorts drivisar, right?

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

precis, isntalera agp drivarna. V2.3 tror jag är dom som ska funka bäst. avinstalera nuvarande drivar helt, starta om datorn, instalera agp drivaren och starta om datorn, instalera senaste drivarna och starta om.

Permalänk

Bara en fråga. Du har ställt in allt i Bios innan va? ASrock Bios + auto = inte bra.
Kolla så att allt ser bra ut. Jag gjorde en major tabbe när jag hade fått mitt dual sata då jag inte kontrollerade bios inställningarna vilket gjorde att datorn hängde siog så fort som windows laddningen var klar.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Jag har installeratAGP drivisarna först och det gör ingen skildnat förutom att det blir mer "sträck" Och Jag har allt i BIOS på Optimised Def.. (stavning?)
När jag sätter i mitt Geforce 3ti200, så funkar datorn fint. tills jag ska starta Guild Wars då blinkar bara skärmen mellan Svart och windows, Och jag har haft detta kortet och spelat Guild Wars på förut :/

Visa signatur

|AMD 3700+ [KAB2E] | 512mb DDR | ASROCK DUAL-SATA2 | ATI Radeon 9600XT
|P4 2.53GHz@2,85GHz | Gigabyte GA-8SG800 |256mb DDR333 | GeForce TI200
|Server: Celeron 1,0Ghz | 128Mb 133 | TNT2

Permalänk
Medlem

Vilka agp drivisar är det du använder nu ? dom som följer med skivan är inte bra, dom fungerade inte som dom skulle för mig
jag lägger till länken i det här inlägget så fort jag har hittat den, vart man får tag i 2.3 drivarn ifall att du inte har hittat den än.
EDIT:
citat från ruul i en annan tråd om asrocket här på forumet:

"If you have not installed the AGP driver, you have to do so. It’s recommended to use ULi’s integrated driver v2.1. The AGP driver is REQUIRED if you are using a AGP video card.

Do as follow (the sequence of the steps is important):
- uninstall all existing video card drivers
- reboot
- install ULi integrated driver (DO NOT select USB driver if you are using Windows XP)
- reboot
- install your video card driver

ftp://www.uli.com.tw/driver/Integrated210.zip

NOTE: Some people are having troubles with the AGP driver came with ASRock CD, so it’s recommended to use the ULi integrated driver. If you don’t have any issues with ASRock AGP driver, don’t make any changes."

Permalänk
Medlem

Första jag gjorde efter jag installerade windows vart faktiskt att installera AGP drivisarna, men nu verkar kortet vara helt kört, då jag ahr formaterat och det är samma problem. Ska testa det i en annan dator när jag får chansen. Tack för alla svar.

Visa signatur

|AMD 3700+ [KAB2E] | 512mb DDR | ASROCK DUAL-SATA2 | ATI Radeon 9600XT
|P4 2.53GHz@2,85GHz | Gigabyte GA-8SG800 |256mb DDR333 | GeForce TI200
|Server: Celeron 1,0Ghz | 128Mb 133 | TNT2

Permalänk
Medlem

Har du testat med drivaren som jag skickade i länken ? det är 2.1 som verkar vara den som funkar för alla andra.

Permalänk
Medlem

Nej det hag jag inte. Fixar det snart tack.

Visa signatur

|AMD 3700+ [KAB2E] | 512mb DDR | ASROCK DUAL-SATA2 | ATI Radeon 9600XT
|P4 2.53GHz@2,85GHz | Gigabyte GA-8SG800 |256mb DDR333 | GeForce TI200
|Server: Celeron 1,0Ghz | 128Mb 133 | TNT2