Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Jan 2006

Double-Sided RAM?

Tjena

har en fråga angående Double-Sided RAM.
läste att när man kör 4*512MB på detta moderkort Asus A8N-E så går det inte att köra Double-Sided, men hur funkar det om man kör 2*1gb, går det att köra dual mode på dessa?

Hoppas ni förstår va jag menar

MVH

micke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Somewhere
Registrerad
Nov 2004

Jag har ett Asus med 4x512 dubbelsidiga minnen (iaf vad jag vet). Det funkar bra för mig. Kör du två stickor lär vilket som funka.

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Re: Double-Sided RAM?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiasko1983
Tjena

har en fråga angående Double-Sided RAM.
läste att när man kör 4*512MB på detta moderkort Asus A8N-E så går det inte att köra Double-Sided, men hur funkar det om man kör 2*1gb, går det att köra dual mode på dessa?

Hoppas ni förstår va jag menar

MVH

micke

Som du kanske läste i min tråd om "minnesbegränsning i A8N xxx " är den officiella linjen att A8N korten stödjer konfiguration upp till 2GB dual channel etc.
Jag kör dock 2st 2GB(2x1GB)dual channel kits i 400mhz, både bandbredd och dualchannel mode verifierade i CPU-Z mfl. Jag har kört 8 timmars memtest och oräkneliga timmar spel och tunga applikationer utan ett enda problem.
Uppenbarligen är den "officiella linjen" bara ett sätt att svära sig fri om inkompatibilitets problem med någon minnestillverkare skulle uppstå, det är vad jag tror iallfall. (Förresten så kör jag windows x64 och processorn är AMD x2 4800 på ett NForce4 A8N SLI Premium kort.)