Permalänk
Melding Plague

Ny iPod Video

<font style="font-size: 10pt"><b>Ny iPod Video</b></font> <small class="small">fredag 10 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Apple jobbar just nu på en ny version av iPod Video. Den nya versionen kommer ha en 3,5"-skärm som täcker hela spelarens framsida. Dessutom kommer spelaren inte ha några knappar utan kommer att styras med skärmen som är en touch screen. Utöver detta är informationen sparsam. Modellen lär dock lanseras någon gång i vår, eventuellt april då Steve Jobs lovade att något stort skulle hända.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.thinksecret.com/news/0602videoipod.html" target="_blank">Think Secret</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

YEEEES blir gråt färdig

Visa signatur

AMD 4000+ NiVida GF 7800GTX , 2048ddr 120gb, 300gb, 320gb, 250gb, 3x200gb, 2x400gb.

There Is NO IRL, Only AFK

Permalänk
Medlem

Vem fan vill se på video på en 3,5" skärm?

Permalänk
Medlem

Värst vad detta rykte har fått stor uppmärksamhet. Thinksecret har haft småmånga fel med sina "gissningar" det senaste halvåret så detta ska kanske tas med en nypa salt.

Och i april fyller ju Apple 30 år, har säkert något med det att göra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Vem fan vill se på video på en 3,5" skärm?

Vem fan vill gå runt med en 15" i fickan?

Visa signatur

AMD 4000+ NiVida GF 7800GTX , 2048ddr 120gb, 300gb, 320gb, 250gb, 3x200gb, 2x400gb.

There Is NO IRL, Only AFK

Permalänk
Medlem

hoppas den kommer med rimligt pris oxå

Visa signatur

AMD Athlon X2 4200+ GeForce 7600GS, Kingston DDR2 1gb 750mhz, 250gb Seagate + 250gb Samsung.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PoocHiE
hoppas den kommer med rimligt pris oxå

Aldrig

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Musikälskare

köper lätt

edit: skiter i priset

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Detta gör mig knäsvag: "Dessutom kommer spelaren inte ha några knappar utan kommer att styras med skärmen som är en touch screen."

Så jäkla c00lt!

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Kan ju itne bli så jättedyr... hoppas inte de iaf

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Lär inte en batteritiden vara grymt kort? tänker bara på den Ipod Videon som är nu, 3h video fungerar på den inte mycket att hänga i granen...denna lär ju dra mycket mer=/

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem

Men å andra sidan så är dom ju mindere än andra, så det är väll både negativ t och posetivt

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

igentligen tycker jag det är lite synd att apple bara sprutar ut med nya moddeller av ipoden, känns lite tråkigt att köpa en mp3 för 3500kr så kommer det en ny häftigare modell ett halvår senare. 1 år mellan modellerna är lite mer lagomt.

Varför får jag sånt enormt köpsug efter en ipod varje gång apple släpper en ny? Nån som känner likadant ?

Permalänk
Medlem

Man kan ju lätt föreställa sig designen på den...

Fyrkantig, lite avrundade hörn, vita eller svarta kanter runt om en baksida som är helt slät och antingen svast vit eller krom...

Designer hos Apple måste vara världens lättaste jobb

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk

iPod (G5) HETER INTE iPod Video!
INTE!

Först särskrivningar, och nu påhittade namn?!

Hur som helst, mycket intressant. Fast 3,5 tum? Nuvarande iPod är väl större än så? (om den ska ta upp hela fronten dvs). 6 tum hade varit mer lagom, 3,5 tum är inte alls roligt att se något på.
Bara upplösningen blir bättre än 320*240 så kan det nog bli något sebart.
Hoppas iPod G5 går ner i pris efter detta, för jag antar att den inte ersättes helt?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Tänker på Nintendo DS när jag hör touchscreen nu

Kan se designen framför mig.... mums!

Permalänk
Medlem

Får se hur det fungerar. Men det är viktigt att prioritera vad man ska göra med den. Om de inte gör ipoden bättre på att spela musik så spelar det ingen roll.

Att skrota itunes vore ju inte helt fel heller men det känns inte särskilt troligt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Får se hur det fungerar. Men det är viktigt att prioritera vad man ska göra med den. Om de inte gör ipoden bättre på att spela musik så spelar det ingen roll.

Att skrota itunes vore ju inte helt fel heller men det känns inte särskilt troligt

Vad är det som iPoden behöver bli bättre på i musikväg?
Bättre ljud eller hur menar du?

iTunes+iPod är underbart, enda anledningen att skrota iTunes vore för att man måste installera det på alla datorer där man vill lägga över musik till iPoden. Finns ju andra OS om man inte vill ha iTunes.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
igentligen tycker jag det är lite synd att apple bara sprutar ut med nya moddeller av ipoden, känns lite tråkigt att köpa en mp3 för 3500kr så kommer det en ny häftigare modell ett halvår senare. 1 år mellan modellerna är lite mer lagomt.

Varför får jag sånt enormt köpsug efter en ipod varje gång apple släpper en ny? Nån som känner likadant ?

välkommen till elektronikbranchen, så äre ju me all ny teknik speciellt när det gälelr data.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snowrider
Vem fan vill gå runt med en 15" i fickan?

Vissa har inget val...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quasili
Vissa har inget val...

Haha det gav mig ett gott skratt.

Permalänk
Medlem

Kan tänkas att den även får handdatorfunktioner, alltså en ny Newton. (Apples handdatorserie som hade ett eget OS)
Hursomhelst verkar den häftig, även om det bara är ett rykte hos thinksecret

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

Blir till att byta iPod då..

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluray
Kan tänkas att den även får handdatorfunktioner, alltså en ny Newton. (Apples handdatorserie som hade ett eget OS)
Hursomhelst verkar den häftig, även om det bara är ett rykte hos thinksecret

Nej, så kommer det verkligen inte bli. I så fall hade det varit en handdator och ingen iPod.
Däremot får den säkert några funktioner.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Steve Jobs BLIR BARA rikare å rikare . fan släppa 1 modell i månaden e ju sjukt .hahahahaha . jag ska köpa

Visa signatur
Permalänk

hm, skärmen blir nog lite kladig om det är touch screen.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Nej, så kommer det verkligen inte bli. I så fall hade det varit en handdator och ingen iPod.
Däremot får den säkert några funktioner.

Varför inte?enterthegatead är det som hindrar Apple från att tex. slänga in WLAN och en webbläsare? iPod har ju redan kalender, alarm, tidtagarur, spel mm. så varför inte en "iPad" eller liknande?

Men som sagt, allt detta är bara ett rykte, nästa iPod kan se ut precis som G5:an eller kanske helt annorlunda.

Den som lever får se.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Avstängd

äh, gammalt teknik som tagit lite tid att hitta till iPod

Väljer en PPC istället, säkert samma pris och minne är inga problem heller.

Har en billigt iPAQ rz1710 som klarar mer än "nyheten", lirar Quake2, Tomb Raider(fungerande A.I), kollar DVD (10st filmer på 2GB SD), GPS, E-mail, Mp3 i bilen, bla bla... viserligen klarar batteriet bara 4 tim med filmer och annars 8 tim med vanligt användade.. dock så är man smart och bygger egen batteri, 20tim med ljusstyrkan på max vid film tittande (dryga 2kg för batteriet, och ligger i ryggsäcken, dock så är man inte någon anoretiskt 08)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
hm, skärmen blir nog lite kladig om det är touch screen.

Vad har du på fingrarna? Min SE P900 är näst intill fläckfri, har något konstigt material där man knappt ser avtrycken.

Touchscreen, det är inget nytt? Häftigt koncept men vad kommer den kosta?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jag tycker touchscreen är våldsamt trist. Ingen känsla när man trycker, alltså man får ingen bekräftelse på när man tryckt. Man kan heller inte fumla med den i fickan utan måste plocka upp och krångla med spelaren.