Permalänk

smågodis! ---> 5000kr...

Tjenare! vill upgradera min rigg med en lite vassare processor elr en ny skärm´elr ngt annat roligt! har ca 5000kr att röra mej med! Gärna från komplett!

spec:
Asus LGA775 mATX pci-e
Intel celeron D 2.8ghz
2gb TwinMos (2x1gb)
Asus x700 128mb
160gb (2x80gb)
LiteOn DVD-Brännare

det jag vill ha är: Antivirus program med internetupdateringar, zalman 7000b-cu på prollen och vf700 på graffen. elr en kylare som inte "tar över" en till pci plats. båda i LED-modellen! det tillsammans med en 19" skärm elr nödvändigtvis en ny prolle för bf2 spelande.

så om ngn snäll själ här på swec hade kunnat sätta ihop detta till mej så skulle det vara UNDERBART!

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Hjälpsam

När det gäller skärm kan jag rekomendera Xerox 19" tft 8ns skärmen.
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artid=XERXA719I
Mycket bra färgåtergivning, bra vinkelfält (eller vand man kan kalla det, se från sidan), totalt fri från eftersläpningar för mänskliga ögat. Och snygg som få, till bra pris dessutom.

Antivirus, 6månader fri Norton Antivirus tack vare trvliga Google
http://pack.google.com/

Och en tusenlapp för godtyckligt kylning efter smak.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

ja den skärmen har jag testat, mkt trevlig. men den har sån stor ram runt om. lite jobbigt.. o antivirus programet. får man hela programet elr bara en liten demo i 6 månader?

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

det finns även gratis antivirus med fria uppdateringar.
förstår inte varför man ska köpa?

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Jag skulle sattsa på att uppgradera datorn i första hand, sen skärmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hodddock
Jag skulle satsa på att uppgradera datorn i första hand, sen skärmen.

Japp.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

eftersom du har pcie ska du lätt köpa ett 7800gt för 2900kr och typ en 3ghz intel p4 prolle för 2k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robe90
eftersom du har pcie ska du lätt köpa ett 7800gt för 2900kr och typ en 3ghz intel p4 prolle för 2k

Eller en Dual core för 1500 kr?

Permalänk
Medlem

Håller med robe.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x