Hur ser detta uppgraderings paket ut?

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Hur ser detta uppgraderings paket ut?

http://i18.photobucket.com/albums/b135/Firkraag8/amd.jpg

Nått jag borde ändra?

Jag har inte så mycket pengar så jag kan köpa nytt grafik kort eller hårddisk just nu.. så vet inte om det finns mobos med både PCI-E och AGP samtidigt..

edit:
http://i18.photobucket.com/albums/b135/Firkraag8/mad2.jpg

är detta bättre kanske?

3700+ istället för 3200+ och med moderkortet som jag blev rekommenderad av hagbard. men kan det chassit vara någo bra med det priset? med tanke på att man får 350W nätdel till.

Funkar kylaren man får med prollen utan problem ifall man inte ska överklocka? Och är det samma installerings procedur som på min gamla 2400+? altså smalt lager med kylpasta på hela kärnan? eftersom kärnan ser ut å täcka hela prollen på dessa AMD64.

Kanske tom mer värt å bara köpa nytt grafik kort och minnen?

Och räcker 350W till allt detta?

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 980 :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Laholm
Registrerad
Okt 2005

Asrock DUAL SATA2 har både AGP och PCI-e och att det är ett billigt kort gör inte saken sämre...

ASP.NET programmerare i C#
Twitter: http://www.twitter.com/hagbarddenstore

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

edit: uppdaterar första posten med ett nytt val med det moderkortet du nämde. snälla ge mig ett vettigt svar eftersom jag förmodligen beställer imorgon ifall allt går som det ska.

ok, tänkte efter lite, är inte Nforce4 ett bättre val? men om det finns med AGP vet jag inte..

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 980 :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europe
Registrerad
Aug 2004

Nej, AsRock är det enda s939 modertkort jag vet som har både AGP och PCI-e.
Jag skulle ha valt alternativ två, helt klart.
Men jag undrar hur det aggregatet är på Q-tec lådan.. jag menar 300;- för
både låda och aggregat. Lådan är det säkert inget fel på, låda som låda men
aggregatet är nog inte så vasst.

Intel Core i5 6600K @3600MHz, 8GB RAM, ATI 7850, Corsair 250GB SSD systemdisk, Corsair 500w

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unbalanced
Nej, AsRock är det enda s939 modertkort jag vet som har både AGP och PCI-e.
Jag skulle ha valt alternativ två, helt klart.
Men jag undrar hur det aggregatet är på Q-tec lådan.. jag menar 300;- för
både låda och aggregat. Lådan är det säkert inget fel på, låda som låda men
aggregatet är nog inte så vasst.

ok kanske får kolla in ett annat aggregat men räcker 350W om jag sedan ska slänga in en Sata hårddisk (utan min gamla 40giggare) och en ATI X800Gt(tror jag dom heter) PCI-E?

Eller går det bra att behålla mitt gamla chieftech dragon case (från 2002 eller nåt ) och bara köpa nytt nätagg?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006

Q-tech lika med skrot

Köp INTE ett Q-tech chassi. Sedan vill jag bara säga att öpa en 3700+ istället för 3200+ kanske inte är så smart heller. Skillnaden är liten och du kan oftast enkelt klocka upp 3200:an till samma hastighet. De 700:- som du sparar skulle jag lägga på ett bättre chassi och minne. Processorn kan du uppgradera till en betydligt bättre X2 senare när de blivit billigare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hometown
Registrerad
Feb 2006

Om jag var du skulle jag köpa ett starkare nätaggregat, mitt är 400w och känns aningen instabilt med tanke på att jag överklockar lite och att mitt graph kort drar ström som en ... jag vet inte vad. Skaffa i alla fall 450w så är du säker.

You can run, but you will only die tired.
Lite computer specs:
Amd64,3500+,DFI Lanparty UT Ultra-D (icke-Sli version)1.5 gig ddr Twinmos , 120 gig maxtor (of d0000m) x1800XT 512mb