Permalänk
Medlem

mobo drivrutinfråga

Hej. Har jag förstått det rätt att de e så att om man har ett mobo från t.ex MSI som har nforce4 kan man då tanka drivrutinerna från nvidias sida som är till nforce4. Man behöver alltså inte tanka ner MSI, ASUS, ABIT:s drivare utan det är samma drivrutiner till alla olika märken på moderkort som har nforce4? Finns de nån mening med att tanka t.ex MSI:s drivrutiner om man har ett MSI mobo?
Tack för svar.

Permalänk
Hjälpsam

Chipset drivrutinen tar du från vart du vill, men onboard ljud, gigabit lan, de sekundära S-ATA kontrollern etc som allihop sitter på moderkortet är lättast att hitta på MSI's hemsida.

Dock är det bara vid installation eller problem du behöver uppgradera drivers till dem, chipsetdrivers händer det mer med så när det väl är installerat och klart räcker det med att hålla ett öga på nVidias hemsida lite då o då.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

OK. men ingår det inte ljud, gbitlan etc. i nforce4 drivrutinerna? om man läser vad som ingår i dom så står det:
# Audio driver version 4.62 (WHQL)
# Audio utility version 4.51
# Ethernet NRM driver version 4.82 (WHQL)
# Network management tools version 4.85
# SMBus driver version 4.5 (WHQL)
# Installer version 4.93
# SATA RAID driver version 5.52 (WHQL)
# IDE driver version 5.52 (WHQL)
# RAIDTOOL application version 5.52

Behöver man MSI: drivare också?

Permalänk
Hjälpsam

Det ær universaldrivisar generellt. Rekomenderar att du anvænder de "extra drivisar" som finns på MSI's hemsida, før att få full funktionalitet.

(ursæktar norska tangentbordet, knepig public terminal)

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI