Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Apr 2005

Lurad på SHG.biz??

Hej...

När jag tittar på mitt Kolli-nummer på posten.se så står det att paketet väger 1.9kg. Jag har beställt en 3700+ UTAN fläkt+kylfläns. På Komplett.se så står det att AMD MED fläkt+fläns väger 0.54KG. Skumt.. Har posten/shg.biz glömt att ändra vikten eller har jag blivit lurad? Ska hämta paketet snart som jag köpt med postförskott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Dec 2003

Dom brukar packa lite konstigt. Kartongen väger nog över 1kg. Men döp om tråden. Va då lurad, utan att veta nått...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

Lurad har du väl knappast blivit. Sen spelar det väl ingen roll hur mkt oaketet väger då SHG har enhetsfrakt. Om du skulle få något annat än vad du beställt så reklamerar du.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Dom brukar packa lite konstigt. Kartongen väger nog över 1kg. Men döp om tråden. Va då lurad, utan att veta nått...

Jag skrev ju frågetecken efteråt.

Kan de packa så konstigt att det blir 2kg?? CPU:n väger max 0.2KG förmodligen. Kan de ha lagt in 1.5KG+ dämpande material???

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Nov 2005

Vänta tills du hämtat paketet, då lär du ju även få svar på frågan som ingen här kan svara på!

System: [Lenovo Y710 | I5 (Skylake) | 16 Gb RAM | 256 Gb SSD | 1 Gb HDD | GeForce GTX 1070]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

1,5kg stötdämpande material?
Självklart kan de gjort det.

Har själv jobbat med packning på företag och man har i så mycket papper som behövs inte
så lite som möjligt för att kunden ska slippa betala för mycket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anderna
Vänta tills du hämtat paketet, då lär du ju även få svar på frågan som ingen här kan svara på!

Men någon kanske haft en liknande erfarenhet.

Citat:

[b]1,5kg stötdämpande material?
Självklart kan de gjort det.

Har själv jobbat med packning på företag och man har i så mycket papper som behövs inte
så lite som möjligt för att kunden ska slippa betala för mycket.

[/b]

1,5 är väl att ta i??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Okt 2005

shg lägger i så jävla mycket dämpande material så när jag öpnade mitt paket så flög det upp!!

P182 l E8500@4Ghz+TRUE l P35-DS4 l 8GB Mushkin 844mhz l HD4870@800/1000Mhz l 3,5TB
HTPC l AMD XP 2800+ l Biostar M7NCD PRO l 1 GB l 9200 256mb l 200GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

Sen kan man nog knappast säga att du blivit blåst om du råkat 2-3 extra prollar i packetet. Utan att priset gått upp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Men någon kanske haft en liknande erfarenhet.

1,5 är väl att ta i?? [/B]

Det enda man skall tänka på när man packar ömtåliga prylar är att det inte ska bli skadat i transporten.

Det ska komma helt fram till slutkund, annars åker ju företaget på onödiga utgifter och suran kunder.

Ganska logiskt.

1,5kg...japp...pad pak som är det vanligaste stötdämpningsmaterialet tillsammans med bubbelplast väger en hel del..
De företag som snålar köper in "ful-well" som man "strimlar" och sedan lägger ner i emballage.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jul 2004

Påverkar det dig på nåt sätt att packetet är tyngre? Jag fatta liksom inte varför man ska skappa en tråd om en sådan sak. Har man inget bättre för sig?

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2005

beställde ett chassi en gång, det vägde 1kg, men de var posten som skrev fel, de ändrade senare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2002

Märklig tråd. På vilket sätt skulle du kunna bli lurad? Du har ju betalat enhetsfrakt.
Är väl bara positivt om det är välpaketerat, eller hur?

CPU: Intel Core i5 4690K@4,4GHz Grafikkort: Sapphire R9 390 Nitro 8GB Rev.2 @1150MHz
Moderkort: Asus Z97-A Minne: Kingston HyperX Fury (2x8GB) DDR3 1866MHz
Chassi: Fractal Design Define R3 Nätdel: EVGA SuperNOVA G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Maj 2004

jag har undrat flera gånger jag med vid olika beställningar, men det är bara helt enkelt så att det inte alltid stämmer när man kollar paketets kolli nummer på postens hemsida,så det är inget att oroa sej för:)

-CHASSI-: Compucase Ultra Silent ,Nätagg+FSP 350w, ATX 2.0 + 2 x 120mm chassifläktar | -MODERKORT/CPU/MINNE-:ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 + E5200 2.5Ghz |Corsair 2x1Gb DDR2 PC5300,667Mhz |-HÅRDDISKAR-: WD Raptor -SATA 36.7 gb 10.000rpm | WD My Passport Essential 160GB |-GRAFIKKORT-: Club3d ATI Radeon HD3850 512Mb GDDR3 AGP |-SKÄRM-: 19" TFT (HP w19) |Lite-On :DVD-RW |-LJUD-:Altec Lansing ADA995 5.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2003

om nån ville lura dig skulle dom nog bara lägga i mer packmaterial än vanligt så det vägde samma. förstår inte hur folk kan vara så paranoida när dom beställer från seriösa företag, större risk att man hämtar ut en tegelsten på posten om man handlar privat med PF.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Mar 2003

Håller med va glad att du fick en massa extra packmatrial... bra att ha omrking ofast om man själv ska skicka iväg något eller returnera

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Mar 2004

Postens viktsystem brukar aldrig stämma, tror inte en enda sak jag beställt varit rätt, mitt 5.1 hemmabio system vägde bara 5kg tex enligt postens kolli grejjs hemsida hehe

http://valid.x86.fr/uke4f2
S'ljes billigt med h'lften av sakerna oanvanda phenom 2 955be 8gbram nytt vitt chassi nytt 80bronze 450w halvmodul'rt n'tagg ny 1tb wd blue en towerkylare en h60 som saknar amd f'stet och xfx 6950upplasttill6970 for 1500. samt msi gx740 som behover chassibyte 500kr och macbook mid 2010 fint skick behover ny display bara nytt 4gb minne kopt for 479kr pris 750kr.
mobil:Oneplus One, platta Chuwi Hi8 dualboot

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Andra sidan järnvägen
Registrerad
Jul 2001

*tråd låst*

Om du misstänker att shg.biz har lurat dig, varför kontaktar du dem inte då?

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||