Permalänk
Medlem

Value vs Performance

Hej!
Ska snart köpa ny dator och undrar en sak främst..
Är det stor skillnad mellan Value och "Performance" minnen? är det värt 500-1000kr extra?

ps. kommer nog köpa en smått klockat Opteron 165

Mvh
decar

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !

Permalänk
Avstängd

Om du vill bencha i SuperPI och gnäller för att det tar 1 minut mer att packa ner ett 20gb paket med nånting i winrar så är det väl värt det. själv tycker jag det är helt onödigt med bra minnen. prisskillnaden är för stor för att det är värt.

Permalänk
Avstängd

ja inte fasen skulle ja lägga 3k på minnen...

Permalänk
Medlem

Ok.. Känner så med.. har ju inte klagat på min celeron 2ghz med 512ram på packnings/upppacknings tider så

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !

Permalänk
Medlem

Nej det är inte värt det. Jag har köpt GEIL UltraX platinum minnen med Cl 2. Visserligen begagnade till value pris men skulle aldrig betala vad de egentligen kostar för skillnaden är så liten.

Köp vanliga value minnen med Cl 2.5 så klarar du dig bra. GEIL har riktigt bra billiga valueminnen om man nu vill ha dom(som jag )

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

jag köpte 2*512 kingston value cl3 3 3, drog ner dom till 2.5 3 3 6

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpa budgetminnen. Sen skulle jag lägga dom extra pengarna man sparar in... på mer minne!
Mer minne är alltid bättre. Utom om man har 4GB och försöker spela Vampire Bloodlines.

Om du ska klocka så kan jag tipsa om att DFI Lanparty nF4 SLI-DR Expert är ett underbart moderkort för
det syftet. Det fungerar även fint med 4st minnen i 1T vilket jag har för mig att det är ensamt om.

Permalänk
Avstängd

Det kommer ett nytt DFI moderkort som ska vara ännu bättre och inte lika kinkigt med minnen. Det hette DFI SLI-DR Venus om jag inte misstar mig helt.

Permalänk
Medlem

Dyra minnen är dyrt Läs prestanda tester och fråga dig själv om prestandavinsten är stor nog med låga timings. Om du vill ha nått mellanting är Corsairs CL2 minnen ett bra val, dom har låga timings och ett inte allt för taskigt pris. Men, vill du toköverklocka så är det dyr-fin-minne som gäller..

EDIT: Glömde önska lycka till!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Är det stor skillnad mellan ASUS och DFI? ska typ klocka 400mhz max tror jag..
Funderar på Asus A8N-SLI Premium pga silentpipe. vill ha ett tyst system då datorn ska stå precis där jag sover.

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !