Permalänk
Medlem

Starta "datorn" utan CPU?

Hej,

Jag undra om det går att starta datorn utan en CPU i?
Jag gissar det går, men vill vara på säkra sidan, så det inte är att man kan köra datorn utan alla saker förutom CPU:n.

Det jag har i är minnena och hårddiskarna plus chassit.
Inga problem eller? Tänkte kolla hur LCD:n ser ut på fronten, då jag måste ha något att göra tills Opteronen och grafikkortet kommer till posten, hehe.

M v h
//
Rasmus

Permalänk

Nej du kan inte starta den utan en CPU i, det är det första POST kollar så det är bara att glömma.

Visa signatur

WTF?!

Permalänk
Medlem

Okej, synd. Får väl överleva tills måndag då.

Tack för svaret.

Permalänk
Medlem

Utan CPU:n så lär det inte hända mkt

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Aja, tyckte iallafall att moderkortet plus ström borde vara tillräckligt för att få fläktarna att snurra igång och lysa upp fronten. Men så var det visst inte. ;/

Permalänk

jorå, visst snurrar allt utan proppen, men inte fan kan du göra någonting annat än att kolla på ett gäng snurrande fläktar

Permalänk
Medlem

det var det jag ville veta, lol. Det och LCD:n på fronten(obs! inte "TFT"). Så då vågar man testa alltså?

M v h
//
Rasmus

Permalänk

hehehe. sist jag tryckte ihop min nya dator hade jag inte lyckats pilla ditt cpu sladden så jag kan med enkelhet berätta att de inte hände ett smack när jag försökte starta datorn. xD
så svar nej

Visa signatur

Im 76% addicted to counter-strike

Permalänk

Cpu-sladden? Vad pratar du om? Om du inte sätter i strömsladdarna så händer det ju såklart inget.

E nog tveksamt om den låter dig köra igång, lär nog stänga ner omgående om den startar upp skulle jag gissa på.

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem

Aja, jag testade nu och det funkade fint. Men fan va DFI fläkten på moderkortet lät. Den blir det att byta så fort som möjligt, någon som kan rekommendera bra och tyst fläkt till DFI Lanparty nF4 Ultra-D ?

M v h
//
Rasmus