precis skaffat DFI SLI-D, krångel med minnen

Permalänk

precis skaffat DFI SLI-D, krångel med minnen

Tja!
Ni ser i sign vad jag har för system. Jag kan omöjligt få minnena stabila i över 200MHz. Jag har kört MemTest så det är inget fel på minnena. Jag vet att DFI kräver omfattande tweaking och korrekta inställningar. Just nu kör jag bara på auto, och det är väl därför det går som det går. Men jag behöver hjälpa med att fixa rätt minnesinställningar!

Permalänk

Ja, på mina Speed Premium så var jag iaf tvungen att dra upp spänningen till kanske 2.8v-2.9v innan dom gick bra med auto, kan ju kanske testa det, även om det inte är samma kretsar osv. Leta timings på dfi-street tex.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

fick hjälp på dfi-street, nu glider de fram perfekt!

Permalänk
Medlem

Volt är lösningen till många frågor med DFI moderkort

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
fick hjälp på dfi-street, nu glider de fram perfekt!

vad var felet då?

Permalänk

det var inget fel. Men jag behövde fixa med inställningarna. Kan inte bara sätta på auto och tro att det ska funka. Nu efter lite tweaking så funkar det fint

Permalänk
Medlem

om inte annat byt bios

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

har redan flashat till nytt bios...men hur som helst så går det perfekt nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
det var inget fel. Men jag behövde fixa med inställningarna. Kan inte bara sätta på auto och tro att det ska funka. Nu efter lite tweaking så funkar det fint

hehe nä dom där auto inställninganra e livsfarliga