precis skaffat DFI SLI-D, krångel med minnen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

precis skaffat DFI SLI-D, krångel med minnen

Tja!
Ni ser i sign vad jag har för system. Jag kan omöjligt få minnena stabila i över 200MHz. Jag har kört MemTest så det är inget fel på minnena. Jag vet att DFI kräver omfattande tweaking och korrekta inställningar. Just nu kör jag bara på auto, och det är väl därför det går som det går. Men jag behöver hjälpa med att fixa rätt minnesinställningar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

Ja, på mina Speed Premium så var jag iaf tvungen att dra upp spänningen till kanske 2.8v-2.9v innan dom gick bra med auto, kan ju kanske testa det, även om det inte är samma kretsar osv. Leta timings på dfi-street tex.

WS1: | Asus VI Hero | i7 4770K | 16gb Corsair Vengence | Asus HD7950 CUII TOP | Corsair AX650 | Jonsbo UMX4 | Corsair H100 | SRVR: | Asus E35M1-I | 4gb | FD Array |Laptop: | HP 8440p | I7-620 | 4gb | NVS-3100 | 14" |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

fick hjälp på dfi-street, nu glider de fram perfekt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollebygd
Registrerad
Jan 2005

Volt är lösningen till många frågor med DFI moderkort

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
fick hjälp på dfi-street, nu glider de fram perfekt!

vad var felet då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

det var inget fel. Men jag behövde fixa med inställningarna. Kan inte bara sätta på auto och tro att det ska funka. Nu efter lite tweaking så funkar det fint

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sverige
Registrerad
Apr 2003

om inte annat byt bios

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

har redan flashat till nytt bios...men hur som helst så går det perfekt nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
det var inget fel. Men jag behövde fixa med inställningarna. Kan inte bara sätta på auto och tro att det ska funka. Nu efter lite tweaking så funkar det fint

hehe nä dom där auto inställninganra e livsfarliga