Problem med ASUS A8N-VM CSM Socket 939 mATX

Permalänk
Medlem

Problem med ASUS A8N-VM CSM Socket 939 mATX

Uppgraderade min HTPC idag med ett ASUS A8N-VM CSM Socket 939 mATX. I Specen så står det att den har dubbla video utgångar. En VGA och en DVI.
Nu till mitt problem.
Har en 37" LG LP1 som skärm och innan jag uppgraderad min HTPC så körde jag med ett ATI 9600 AGP och där funkade DVI utgången perfekt.
Nu när jag försöker få igång DVI utgången på det moderkortet så funkar det inte blir bara svart. Skiftar jag däremot kabeln och kör på VGA utgången till DVI ingången på LCD-n så funkar bilden.
Jag har provat 2st. DVI->DVI kablar en som följde med LCD och en som jag köpte på Elgiganten "HAMA märke" för 400kr och ingen av dom ger bild.
Jag har läst instruktionsboken och letat i biosen och Nvidia inställningar och kan inte hitta nånstans där man kan switcha från VGA till DVI. Tror ifs att det skall funka rakt av utan att man behöver pilla nåt men det vill sig inte.
Just nu så kör jag VGA->DVI men så villl jag inte ha det vill kunna köra DVI->DVI.

Är det nån snäll skäl som kan det här som kan hjälpa mig...

Tack.

Länk till moderkrtet: http://se.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=15&l3=210&model=766&...

Här ser ni att det finns en DVI-D och en VGA. Som sagt får inte igång DVI-D på min LCD. VGA funkar perfekt men det är inte det jag vill ha.

Permalänk
Medlem

Kanske något strul med drivrutinerna till det eller liknande? försök att uppdatera den intregerade grafikkorts drivrutinen och/eller bioset.

Visa signatur

Asus A8N-SLi DeLuxe | Gainward GeForce 6800GT GS | Venice 3000+ | Fortron & Source 400w | ThermalTake Bigwater Vattenkylning + Thermaltake AquaSeries III GPUBlock + Alphacool AMD Chipsetwaterblock |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nezerv
Kanske något strul med drivrutinerna till det eller liknande? försök att uppdatera den intregerade grafikkorts drivrutinen och/eller bioset.

Biosen har jag uppgraderat till den senaste "0705" som fanns på Asus hemsida och den är släpt för nån dag sen.
Drivrutiner för GPU kör jag oxå dom senaste "8185".

Mer än så kan jag inte göra.

Permalänk
Medlem

Svårt o säga vad problemet är då.. kanske defekt?.. försök med rma som sista utväg

Visa signatur

Asus A8N-SLi DeLuxe | Gainward GeForce 6800GT GS | Venice 3000+ | Fortron & Source 400w | ThermalTake Bigwater Vattenkylning + Thermaltake AquaSeries III GPUBlock + Alphacool AMD Chipsetwaterblock |

Permalänk
Medlem

Uppgraderade även dom senaste drivrutinerna för Gpu 6150 från Nvidias hemsida 8198 och fortfarande samma problem. Ingen bild med DVI-out. Funkar enbart med VGA utgången.

Nezerv det får bli som sista utväg har även mailat till Asus så vi få se vad dom säger.
Tack