Permalänk

I spel behövs ALDRIG högre än en 3200+! I låga upplösningar får man så många fps att det är omöjligt att se någon skillnad även om man tydligt kan mäta upp dem. Högre fps än 75 kan ögat ändå inte urskilja. I höga upplösningar så är det ingen skillnad eftersom det är graffet som är flaskhalsen....oavsätt vad du har för kort.

Detta stämmer idag och inte i framtiden.

Permalänk
Medlem

För er som har problem med X2an i spel osv så finns det en guide hur man installerar hotfix mm här: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
Högre fps än 75 kan ögat ändå inte urskilja.

Konstigt. När jag körde CrystallMark '09 och testar OGL så är FPS'n ungefär 500 och droppar till 300 några få sekunder senare, om jag minns rätt, och visst kunde jag urskilja mellan dessa två -- och speciellt när det bara rör sig om 70 till 100 FPS, då är det verkligen lätt att urskilja skillnaden. Har jag blivit utrustad med falkögon?
-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Konstigt. När jag körde CrystallMark '09 och testar OGL så är FPS'n ungefär 500 och droppar till 300 några få sekunder senare, om jag minns rätt, och visst kunde jag urskilja mellan dessa två -- och speciellt när det bara rör sig om 70 till 100 FPS, då är det verkligen lätt att urskilja skillnaden. Har jag blivit utrustad med falkögon?
-k0nsl

Du ser inte skillnad mellan 500 och 300 FPS. Men det är medelvärden. Så du kan se ett hack i 300 FPS om den renderar 150 frames på en kvarts sekund, står stilla i en halv sekund och sen renderar 150 frames igen. Då har du haft en halvsekunds hack och ändå haft 300 FPS.

Så länge man har jämt flyt så är det svårt att se skillnader mellan 30 och 60. Men det förutsätter som sagt att det är jämt flyt.

Permalänk
Medlem

Nej, det stämmer icke. Inte alls. Ladda ner CrystalMark09 och kolla OGL testet själv så förstår du vad jag talar om.

I vilket fall som helst så är skillnaden märkbar, speciellt när det rör sig om 70 till 100 FPS. Helt klart.

-k0nsl

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Du ser inte skillnad mellan 500 och 300 FPS. Men det är medelvärden. Så du kan se ett hack i 300 FPS om den renderar 150 frames på en kvarts sekund, står stilla i en halv sekund och sen renderar 150 frames igen. Då har du haft en halvsekunds hack och ändå haft 300 FPS.

Så länge man har jämt flyt så är det svårt att se skillnader mellan 30 och 60. Men det förutsätter som sagt att det är jämt flyt.

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad alla snackar om som säger att X2 strular i spel. Jag har en X2 3800+ och har aldrig stött på några problem.

Rekommenderar att du köper en sån och ett Asus A8N-E moderkort. Funkar klockrent för mig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Nej, det stämmer icke. Inte alls. Ladda ner CrystalMark09 och kolla OGL testet själv så förstår du vad jag talar om.

I vilket fall som helst så är skillnaden märkbar, speciellt när det rör sig om 70 till 100 FPS. Helt klart.

-k0nsl

Hahahahaha....
Kollade det testet, och du, säger en sak. Har du benchat Quake 3? Där är hastigheten frame-bunden i benchet. Så har du 1000FPs så är det över på någon sekund. Samma sak här. Hastigheten på objektens rörelser är bundna till framesen. Med andra ord, du ser fortfarande inte skillnaden i att det flyter bättre eller sämre, du ser skillnaden i att objekten rör sig olika fort i olika FPS. Då ser du skillnad på 4000000FPS och 1000000 FPS också fattar du väl.

Det är fortfarande svårt att se skillnad mellan 30FPS och 60FPS i ett test där objekten rör sig med en bestämd hastighet.

Permalänk

Kanske ska påpekas att biofilm går med 24fps.

Visa signatur

your lichen-covered corpuscles are filthy to my fist
infection is your finest flower mildewed in the mist

Permalänk
Medlem

shitt. De e därför biografer suger på cs...

Visa signatur

Amd Athlon x2 4400+ @ 221x11- asus gf 7800gtx 256mb - msi rs842 - 2x1024 PC3200 - 2x250gb+300gb extern sata - | 18763p 3dmark03 | 9008p 3dmark05 | 4704p 3dmark06 |