3 moderkort, 2 ska bort. Vilket tycker ni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mumindalen
Registrerad
Maj 2003

3 moderkort, 2 ska bort. Vilket tycker ni?

Misstänker att jag grillat mitt moderkort med en jordslinga ifrån TVn, och nu har jag 3 kort att välja mellan vid ny-inköp. Tar tacksamt emot synpunkter, erfarenheter eller sågningar av korten:

- MSI 875P NEO-FISR (875 chipset)
- Asus P4P800-E Deluxe (865 chipset)
- Gigabyte GA-8IK1100 (875 chipset)

Jag klockar inte och spelar inte, kör mest tunga media-applikationer med krav på att hantera stora datamängder och beräkningar .. vilket kort skulle troligen alstra minst problem och göra mest nytta för mig? Alla 3 korten passar mina tekniska behov och på papperet levererar alla 3 korten samma finesser.

Tack på förhand
/T

PS. v.g. rekommendera inte Asus bara för att det är ett mera känt märke DS.

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2006

Nu ska jag göra precis vad du sa åt mej att inte göra, jag rekomenderar Asus bara för att jag är väldigt nöjd med mitt och det har aldrig strulat.

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Trollhättan
Registrerad
Apr 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FjäskarN
Nu ska jag göra precis vad du sa åt mej att inte göra, jag rekomenderar Asus bara för att jag är väldigt nöjd med mitt och det har aldrig strulat.

jag tror många som har de andra korten är nöjda samt att korten aldrig strulat

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005

Spelar ingen roll vad du väljer. Alla presterar lika dant och har samma uppgifter på pappret säger du, allså är det bara att välja ett av dem

Jag hade personligen valt Asus eftersom det är ett bra märke som jag har goda erfarenheter av. Dock har både jag själv och kompisen MSI kort i våra burkar och det funkar också bra. Så bara välj det som ser finast ut eller nått

Rigg: Fractal Design R4 | Corsair 550VX | Asus P5Q-E | Intel C2Q Q9550 | Corsair XMS2, 8 GB | nVidia Geforce GTX660Ti | Intel X25-M G2 | SB X-Fi Xtreme Music | IBM Model M Laptop: MacBook Air 13 Mid 2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Aug 2005

Jag hade valt Asus utan tvekan.

Mitt har aldrig strulat.
Pappas dator hade ett MSI moderkort och det stekte sig själv och strulade hela tiden. Så jag personligen skulle inte köpt MSI.

Gigabyte vet jag ingenting om så jag kan inte uttala mig om det.

I5 3570K - 16Gb Vengance Pro - R9 390X - MSI G43 Z77 - Xonar
Lenovo Thinkpad - I7 4710MQ - 16gb - 256gb SSD - GT730M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jun 2004

Om du inte spelar eller ska klocka är det lika bra att du tar ett kort med i875 chipsettet. Men om du hade tänkt klocka skulle du utan tvekan välja P4P800-E kortet Om du int eär i behov av det kanske jag kan köpa det?

Amd Phenom 2 1055T @ 4ghz, HD 7970, 2x4gb Corsair DDR3 m.m