Permalänk
Medlem

Är detta PCI-express eller AGP? (bild)

Alltså... Jag kan erkänna att jag inte är så hemma på det här - men vill lära mig.

Frågan är:

Är detta PCI-express eller AGP slottar? Vet att det är en relativt ny HP-burk och ett HP-mobo. Polaren vet inte vad det var för modell, men den är kanske 1-2 år gammal.

Kan man se på slottarna om det är PCI-e eller AGP? Polaren funderar på att uppgradera burken med ett nytt grafikkort...

(bilderna är tagna med mobilen - så kanske inte världens skarpaste...)

det finns även en slot som ser lite annorlunda ut - bla mörkbrun sockel istället:

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Ladda ner Everest Home Edition från filarkivet så kn han se det själv.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

PCI-X
Dom vita du har på bilden är vanliga PCI slottar

Om du kollar noga på första bilden så står det tryckt på moderkortet dessutom

Permalänk
Medlem

Du har svaret skrivet på bilden Det enda jag gjorde var att rotera bilden och markera.

Visa signatur

Aspire X-Qpack black/green |-| AMD64 4000+ |-| X1900XTX 512MB |-| 2GB RAM PC3200 |-| MSI m-atx 7.1 |-| 420w

Permalänk
Medlem

Ååh... hehehe... erhm... Tack för hjälpen anyway - nu skall jag nog gå och gömma mig och skämmas ett tag

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard
PCI-X
Dom vita du har på bilden är vanliga PCI slottar

Om du kollar noga på första bilden så står det tryckt på moderkortet dessutom

Än en gång PCI Express förkortas INTE, jag repeterar INTE till PCI-X för PCI-X är en annan standard.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Avstängd

PCI-Express kan förkortas till PCI-E

Permalänk

Eller PCI-Ex, PCI-X Är PCI-eXtended. dvs det som oftast sitter i servrar!