Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Jan 2005

Nytt moderkort och CPU

Tjena tjena..

Snart är det dags för mig och införskaffa nya delar..

Och jag börjar med moderkort och cpu..

Men VAD ska jag beställa?

Har iallafall bestämt mig för att jag ska ha Socket 939, alltså AMD(Pure power )

Eftersom jag inte vill lägga ut en hel förmögenhet så tänkte jag nöja med en 3200+..

Men moderkortet, där har jag delade meningar..

En kompis säger MSI, min morbror EPoX.. Jag själv har ingen större erfarenhet då jag nu och endast har ägt ett Biostar moderkort...

Vad tycker ni och vad rekomenderar ni?
Moderkortet får iallafall inte överstiga en kostnad på 900:-...

///SweeXic

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Jan 2004

Jag beställde ett KN8-ultra https://komplett.se/k/ki.asp?sku=311965 till min 3200+ och hoppas att det är något att ha, det kostade en lagom peng tyckte jag.

Det beror på vad man jämför med | Allt är relativt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europe
Registrerad
Aug 2004

Ja det moderkortet är bra, stabilt, sata2, man kan kräma på bra med Vcore & Vmem.

Intel Core i5 6600K @3600MHz, 8GB RAM, ATI 7850, Corsair 250GB SSD systemdisk, Corsair 500w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Maj 2004

Jag tror han ska ha ett moderkort med AGP om man ser vad han har för grafikkort

Chieftec LBX-03 P4 3,2GHz @ 3.8GHz Abit AS8 2st Kingston PC3200/DDR400 512Mb Gainward GeForce 6600GT 256MB 2st Samsung SpinPoint P120S 250GB NEC ND-3500A Samsung Syncmaster 913B Microsoft Digital Media Pro Microsoft HABU Logitech X-220 2.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Jan 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |3r0k3n
Jag beställde ett KN8-ultra https://komplett.se/k/ki.asp?sku=311965 till min 3200+ och hoppas att det är något att ha, det kostade en lagom peng tyckte jag.

Njaa... alltså jag vill egentligen betala mindre för det än de där..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unbalanced
Ja det moderkortet är bra, stabilt, sata2, man kan kräma på bra med Vcore & Vmem.

Ok ok...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wallbeeek
Jag tror han ska ha ett moderkort med AGP om man ser vad han har för grafikkort

HELT fuc*ing rätt... och fastän jag köper nytt grafikkort "snart" så behöver jag ändå ha med agp... för det kommer mitt nya kort vara..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europe
Registrerad
Aug 2004

Köp ett Asrock då, som har både AGP & PCI-E

Intel Core i5 6600K @3600MHz, 8GB RAM, ATI 7850, Corsair 250GB SSD systemdisk, Corsair 500w