Permalänk
Medlem

Brännde jag nyss prollen??

Tja tänkte kolla hur snabt värmen på min prolle ökade utan kylning.
Häll flänsen med fläkt mot prollen och gick in i BIOS och kollade i hardware monitor det var 30 celsius på prollen.
tog bort flänsen i ca 5 - 7 sekunder men sifrorna ökade inget..tryckte på Esc...den hadde låst sig.
Tryckte dit flänsen med bygeln denna gång efter jag stängt av och startade sedan igen.
Inget hände..fläkten susar och HDD:n knarra men ingen bild.

Har jag bränt prollen..det kan väl inte hända bara på ca 5 sekunder...eller kan det.

Ps var en P3:a 866 mhz ingen speciell super värme utväklare antar jag.

Permalänk
Medlem

jag har fått en amd 1800 att ryka på bara några sekunder start utan kylare.

ursäkta, men detta var klantigt!

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Fans skit å dom grejorna var 2 dar gamla å jag som inte äns betalat förra ägaren för grejerna än...jaja jag måste jhu ändå betal får väl bli ut på processorjakt då nån som har en P3 866 mhz eller mer liggandes till S370

Permalänk
Medlem

P3arna är väl ganska grova på värme? Fick dom inte lägga ner den serien efter 1,13 GHz pga värme?

Permalänk

Hur kan man ens få för sig att prova, vad får man ut av det?

Aja, trist att CPU'n var så nyköpt!
Prova att låta den stå ett tag, 20-30min och prova igen, har läst om någon
som gjorde ungefär samma sak som du och hans gick igång när han låtit den
stå ett tag.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Hedersmedlem

Googla eller fråga på SweC först, testa sen. Vi är många här som skulle kunna talat om vad som händer när man gör på det där sättet..

Jaja, en P3a är inte så dyr i vilket fall. Du hittar en ny på Tradera för ett par hundra spänn max.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Tackar Unbalanced det funkade (tur för mig) när den hadde svalnat så gick den igång

Permalänk
Medlem

Dags att lämna in ansökan till MENSA.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

P3or dör inte i första taget

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk

kult ftw ^^

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

Det finns en video där de testar en Intel mot en AMD med en skärm i bakgrunden. Först rycker man INTEL. Dator går ett tag och hänger sig sedan. Ingen störra skada. Sen rycker man fläkten för AMD. Tar 2 sekunder sen ryker det från den. Totalhaveri.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Det finns en video där de testar en Intel mot en AMD med en skärm i bakgrunden. Först rycker man INTEL. Dator går ett tag och hänger sig sedan. Ingen störra skada. Sen rycker man fläkten för AMD. Tar 2 sekunder sen ryker det från den. Totalhaveri.

Antar att det är den gamla ökända THG-filmen du pratar om..

P4an throttlar ner, P3an stänger ner, Tbirden brinner upp då THG använder ett gammalt moderkort utan skydd, C3an bara keeps going. Det kom en del reaktioner på den där filmen, finns några filmer som tydligt visar hur Tbirden överlever precis som P3an då moderkortet stänger ner den.

Hur som helst är detta gammalt nu; alla moderna processorer har ordentliga skydd. Men för den sakens skull bör man ju inte chansa.. Trådskaparen hade tur.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

jag lät mig luras av bror i samband med att jag skulle bygga första amd maskinen... bror ansåg jag kunde starta upp den utan fläkt, bara så man ser att den visa dos texten ibörjan... så allt va okej...

jomenvisst... som tidigare sagt - nån sekund och sen va de ju kört..
-fick dock en ny på garantin.. hihi

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,