Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001

Hjälp Med Felsökning.

Datorn beter sig helt konstigt nu.

1. För det första så känner den aldrig av att cpu-fläkten snurrar. Så jag får ett varningsmeddelande för det varje gång ja startar, ifall ja inte inakteverar "CPU Fan Detection" i Bios.

2. Ibland vägrar den alls att starta, och jag hör bara tre långa pip. Hittar inget i Manualen om vad det kan betyda. Men det räcker me att stänga av å sätta på igen så funkar det. Helt underligt.

3. Den hittar inte hårddiskarna. Hur jag än kopplar in dom. Men den hittar CDROM. Om jag sätter hårddiskarna på samma port i moderkortet som CDROM:en så hittas diskarna ändå inte. Tycker detta är konstigt eftersom jag vet att båda diskarna fungerar. Fast ibland så hittar den ändå hårddiskarna. Bara sådär. Så funkar det ett tag, sen kommer samma problem tillbaka. Har provat med olika IDE kablar. Men ingen skildnad. börjar bli rätt förbannad över dehär.

Kan det vara sydbryggan som har kört ihop sig? Eller vad är det för fel. Har inte direkt oändliga resurser så ja kan hålla på att byta ut del för del för att hitta felet.

Det är systemet i min signatur som det handlar om.

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||Gigabyte GTX 970||850EVO 500GB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm