Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2004

ATi Moderkort

Hej, jag undrar om det är någon som har erfarenheter, eller vet någonting om moderkortet ATi RS482/SB400.

Skall nämligen få detta moderkort tillsammans med en burk jag beställt och jag vet inte någon som har liknande moderkort.

Kommer det duga tror ni?

MVH Bon

Den som spar han har

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Det där är kretsar till ett moderkort, och det är svårt att veta om det duger om du inte berättar vad resten av datorn består av.

Men kretsarna är helt okej, moderkortet kommer inte stödja SATA2 men annars så verkar det helt okej.

MSI X99A SLI KRAIT Edition| Intel i7 6850K @ 4,4 GHz| EK based custom watercooling| Samsung 950 PRO 512GB M.2 NVMe| HyperX Predator DDR4 2800MHz 16GB 14-14-14-36| 2*Sapphire TRI-X R9 290X @ 1120 MHz GPU 1450 Memory| ASUS 27" mg279q @ 60-144 Hz OC:ed Freesync range| Creative SoundBlaster Recon3D PCIe| Cooler Master Vanguard 1000W| Fractal Design Define S| Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2004

Ok, tackar för svar. Här ser du resten av datorn:

http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/Bild_2-scj.png

Den som spar han har

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005

skit bra ju

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Laholm
Registrerad
Okt 2005

Ehhhmm.. 7900GTX? Hur länge har du tänkt å vänta? Det finns jue inte ute ännu. Säker på att det inte är 7800GTX?

ASP.NET programmerare i C#
Twitter: http://www.twitter.com/hagbarddenstore

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Ehhhmm.. 7900GTX? Hur länge har du tänkt å vänta? Det finns jue inte ute ännu. Säker på att det inte är 7800GTX?

Det är 7900GTX, det kommer ju i mars och jag skall inte få grejorna förrän i maj.

Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge

Den som spar han har

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

Varför insisterar HP med att bundla sina datorer med ATI (chipset på mobbot) och Nvidia på grafikkortet?

Ifall man kollar in på hela dator systems avdelning kan man se tråd efter tråd med människor som har problem med sina HP datorer... Mitt tips är att ta detta packetet men att byta moderkort till något med Nforce4 chipset istället..

| Fractal Design Node 304 | Intel i5 4460 | Geil Dragon 2x8GB DDR3 1600MHz | Samsung EVO 250GB SSD | MSI Gaming AC mITX | Gigabyte GTX960 mITX | Corsair RM 450W | LG 22" IPS | QPad MK-50 | CM Mizar | MSI GE620-DX | | Philips 32" LCD-TV | PS4 | Motorola Moto G3 | PS4 | Code-E Mediaplayer |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Maj 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Varför insisterar HP med att bundla sina datorer med ATI (chipset på mobbot) och Nvidia på grafikkortet?

Ifall man kollar in på hela dator systems avdelning kan man se tråd efter tråd med människor som har problem med sina HP datorer... Mitt tips är att ta detta packetet men att byta moderkort till något med Nforce4 chipset istället..

HP borde ha lärt sig av sina misstag, man kan ju hoppas att det är en nyare version detta chipset?

Jaffa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2004

Ja jag hoppas att det är en nyare ver. Någon annan som har detta chipset?

Den som spar han har